mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Reply

Thread Tools
Old 16:e Sep 2008, 14:49
Givargruppen

Jag har precis fått en begagnad laptop batteri i ett försök att försöka spara pengar - något av en risk jag håller men det är du. Jag pluggas in min Dell Inspiron 1000 - laddstationen ljus didnt kom men det visade att det erkänns att batteriet i Energialternativ mapp (i kontrollpanelen) och visade det laddning. Jag lämnade det laddning hela eftermiddagen. Jag försökte att köra den bärbara datorn med bara batteriet och den bärbara datorn startas upp först sedan bara stänga av, troligen på grund av brist på makt? Är det sannolikt att en Duff batteri eller måste jag ändra några inställningar någonstans för att få den att ladda? Ersätter batteri är identisk med den sista.

tack

Dean
Old 16:e Sep 2008, 15:12
Givargruppen

Från att det låter som batteriet är dött. Jag skulle försöka förvalta det så mycket som möjligt först och sedan charde det igen, hur bekant är du med elektronik?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 16:e Sep 2008, 15:46
Givargruppen

Med en A-nivå inom fysik, försöker mig! (men det var redan 1982!). Visserligen är detta det andra batteriet Jag har köpt denna laptop och jag snabbt tappar tålamodet. Th e senaste sades att arbeta! Jag vägrar att betala £ 50 - £ 60 för en helt ny ett men dont vill behöva bära nätadapter överallt!
Old 17:e Sep 2008, 09:29
Administrator Group

Leaving bärbara kopplad till elnätet 24 / 7 dödar batterys snabbt som cellerna inte cyklade.

Så om du gör det, det är därför de slutar hålla avgift.

Begagnade batteys är också ett slöseri med tid eftersom de också har sannolikt varit inkopplad i de flesta av sina liv och kommer inte att vara länge.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17:e Sep 2008, 09:48
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Leaving bärbara kopplad till elnätet 24 / 7 dödar batterys snabbt som cellerna inte cyklade.
Varför har inte företaget tänkte skära av utbudet om sin fulladdat och fortfarande satt i?

Då detta inte skulle hända ... Jag skulle gå på Dragon's Den ..

Det går inte att få patent nu har jag sagt till dig mycket fastän!

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 17:e Sep 2008, 10:40
Givargruppen

Tja som ni vet om elektronik, du kan försöka att sätta en hög wattal motstånd accros de + ve och-ve terminaler och lämnar det i flera timmar (över natten om möjligt) men kontrollera batteriet inte blir för varm, eftersom detta måste bort en avgift kvar i den och försöker debitera den tillbaka igen. Jag har gjort detta flera gånger med batterier (eller minst min pappa har för mig och han är en elektrisk ingenjör) och det fungerar.
Old 17:e Sep 2008, 11:02
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Varför har inte företaget tänkte skära av utbudet om sin fulladdat och fortfarande satt i?

Då detta inte skulle hända ... Jag skulle gå på Dragon's Den ..

Det går inte att få patent nu har jag sagt till dig mycket fastän!
Automatisk avstängning eller inte så snart som batteriet sjunker blir kompletteras.

Cykling batterys innebär att fylla upp till max, sedan rinner ner till tomma.

En inställning / ratten för att bara ladda om batteriet sjunker under en viss% skulle fungera bättre.

Men sedan beslutsfattare vill du köpa batterys, så det kanske redan är patenterad av dem kommer aldrig att se dagens ljus.
Old 17:e Sep 2008, 15:36
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Tja som ni vet om elektronik, du kan försöka att sätta en hög wattal motstånd accros de + ve och-ve terminaler och lämnar det i flera timmar (över natten om möjligt) men kontrollera batteriet inte blir för varm, eftersom detta måste bort en avgift kvar i den och försöker debitera den tillbaka igen. Jag har gjort detta flera gånger med batterier (eller minst min pappa har för mig och han är en elektrisk ingenjör) och det fungerar.
Japp, jag har gjort det förut.

Jag ställer den i kylen ett par timmar, med motstånd på den, och det bara varmt till touch.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 17:e Sep 2008, 16:24
Givargruppen

Jag har tittat på batteriet kontakter, där det gränssnitt med terminaler i den bärbara datorn, och inte bara är de oerhört väl dolda men du kan inte riktigt avgöra om posiitive och negativa poler är. Du har fått detta urtag i det övre vänstra hörnet av batteri som ansluts till den bärbara datorn. I detta recess är 6 plast tydliga placerade sida vid sida och du kan bara göra några metalliska trådar mellan.
Jag har försökt att bifoga en bild men inte säker på om det kommer att fungera!

tack igen!
Attached Thumbnails
Laptop battery.....not charging-100_0985.jpg  
Old 18:e Sep 2008, 00:40
Givargruppen

Well som kommer att göra det svårare! Men du bör kunna få en tråd röra metall kontakt försöka googla den modell av batteriet för vilken terminal som.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.