![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Så, så fort jag sätter HDMI kabel anslutas till bildskärmen (Acer P243W 1920x1200) i min laptop får jag en blå skärm i några sekunder säger den att starta, vilket den gör. Bildskärmen fungerar med en VGA-kabel, men jag vill använda HDMI. Alla idéer hur man kan lösa detta? Min bärbara dator är HP Pavilion dv6000 och använder nvidia 8400m GS grafikkort. HP människor var meningslöst att vara ärlig, så tack om du kan hjälpa |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan vara en förare fråga, har du försökt att uppdatera all grafik drivrutiner?
| |||
| |||
| För referens, jag ringde HP stöd jag har en dv6000 även med exakt samma problem. Jag försökte HDMI-anslutning med en linux live distribution och det fungerade utan problem, så Det måste finnas en mjukvara fel. Gå till http://www.laptopvideo2go.com/ till höger är förbättrade drivrutiner för Nvidia-grafikkort (speciellt för Vista 32-bit) Konstigt att jag inte kunde installera setup men pdsetup.exe verkar fungera. |
|
| |||
| |||
| Välkommen till forum, tack för din info. |
|
| |||
| |||
| Ooops jag var nästan rätt eller stödja tekniker var nästan rättTrue besök: http://www.laptopvideo2go.com/forum/...howtopic=16152 Sedan hämtar föraren packa hämta modded inf kopia till föraren mappen bara packas upp, över Kör setup.exe trycker ja på alla frågor Detta bör lösa HDMI förarens fel för åtminstone min HP dv6827eo vista 32-bitars laptop Endast smärre problem nu är att min samsung kommer inte automatiskt stretch skärmen full men jag tror att jag kan lösa det på något sätt ... Lycka till |
|
| |||
| |||
| Hade ett liknande problem på min HP DV9720. Kept få linjer över skärmen i Windows. laptopvideo2go föraren sorteras det också. Verkar alla med en av dessa bör uppgradera drivrutinerna. |
|
| |||
| |||
| ok DEL 3 i denna diskussion. Korrigeringsfilen från HP är verkligen hemskt! Jag kan inte få hela skärmen och bilden hantering severly lamslagen så sett är det värdelöst. Men jag inkopplad via VGA och få perfekt bild även om jag bara 1600-1024 resolution och inte full HD. Men varför skulle jag vilja det? På min 40 tums skärm Full HD blir micropoint text och verkligen inte till någon nytta. Om jag vill se Full HD-filmer via min dator just nu kan jag alltid starta upp via USB - Linux och HDMI. Jag hoppas att de åtgärda detta föraren frågan HP ändå. Best luck |
|
| |||
| |||
| Ledsen att ta upp en gammal tråd. Detta är dock närmast liknar mitt problem och hoppfull lösning. Din hjälp är mycket uppskattat! Jag köpte just en 23 "monitor och HDMI-kabel till min HP DV6369SE laptop. Men när du sätter i en HDMI-kabel omedelbart blå skärmar, dumpar fysiskt minne, och startar om. (VGA-anslutningen fungerar men jag är inte nöjd med dess prestanda) Jag har kontrollerat övergående flera bildskärmar inställningar för att kontrollera att aktiveras, bekräftade de senaste drivrutinerna, bekräftade att HDMI-kabeln fungerar, och arbetade med Nvidia kontrollpanelen men inget har permanately botade frågan. Föraren skrivit tidigare genom colourstorm http://forums.laptopvideo2go.com/top...nvidia-crysis/ låter som det är det rätta jag behöver, men instruktionerna är ovanför mitt huvud. Om detta är vad jag behöver, kan någon hjälpa en nybörjare ut med bättre instillation instruktioner? Suggestions? ... |
|
| |||
| |||
| Bärbar dator kraschar så fort när jag ansluter den externa cpu |