mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Laptop inte laddas.

Reply

Thread Tools
Old 14 august 2008, 23:20
Givargruppen

Default Laptop inte laddas.

låter som en lös tråd eller liknande, kan det vara ganska lätt att bara nytt löda.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 3:e Sep 2008, 10:28
Givargruppen

Jag har just ersatt laptop batteri på min Toshiba SP4600 som föregående en wouldnt hålla avgift men ändå fungerat bra med den makt bly och visar orange laddning ljus i fronten. När jag sätter nytt batteri i, det finns ingen orange laddningen ljus och batteriladdning ikon i aktivitetsfältet i nedre högra hörnet har ett X över det och säger nej krafttillförsel mottagits. Jag kan bara utgå från den bärbara datorn tar ström direkt från nätadapter och jag måste skicka det nya batteriet till leverantören?

Oh well! Det köptes av Ebay och det var billigt! Bara irriterar det kom hela vägen från Hongkong.

Ho hum ......
Old 7 oktober 2008, 14:23
Givargruppen

Demonterade den bärbara datorn och har inte hittat några lösa anslutningar. På återuppbygga enheten och byta om det fungerar. Batteriet är fulladdat när det slutade som det fortfarande är. Det är dock inte att ladda upp och makt minskar. När jag startat om fick jag ett felmeddelande som säger att laddaren inte erkännas. Hur kan jag få datorn att känna igen laddaren och skulle detta göra att det inte ut?

Mitt System: Mcbee C2D

Processor (s):
Intel Core2Duo E6600
Moderkort:
Asus P5W-DH Deluxe
RAM Minne:
Corsair 2 x 1Gb
Grafikkort (s):
XFX 7600GT XXX
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Samsung320Gb,
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW
Mål / PSU:
600W
Kylning:
AC Freezer 7 Pro
Nätverk / Internet:
Hemnätverk trådbundna och trådlösa. B
Monitor (s):
2x LG 19 "DVI LCD.
Operating System (s):
Windows XP Home SP3
Old 7 oktober 2008, 14:29
Givargruppen

Det är förmodligen vad som orsakar det att inte ta ut, om det inte erkänner laddaren som den rätta kan det mycket väl vara så i praktiken att stänga, som inte ger behörighet att komma in på den bärbara datorn, som för hur man får det att erkänna det Jag vet inte, förlåt
Old 7 oktober 2008, 15:05
Moderator-gruppen

Har någon av er provat att uppdatera BIOS?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 8 oktober 2008, 09:02
Givargruppen

När servern säger prova en BIOS-uppdatering. Jag har aldrig haft ett problem med en laptop som inte erkänner en PSU dock. Jag ska göra lite mer forskning och meddela dig om jag hittar något!

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 8 oktober 2008, 12:27
Givargruppen

Det är ett litet stift i mitten av strömkabeln kontakten som jag tror är en data online. Jag måste uppdatera BIOS men batteriet börjar ta slut finns kanske inte tillräckligt med ström för att göra det.
Old 9 oktober 2008, 12:42
Givargruppen

Om du inte tror att det finns tillräckligt med ström då inte göra en BIOS-flash - sa du att du inte kan använda den bärbara datorn inkopplad i någon?
Old 9 oktober 2008, 14:53
Givargruppen

Den bärbara datorn kommer inte att fungera med adapter. Jag kommer att få batteriet laddat på något innan jag kan försöka någon BIOS-fix.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
HP G60 235X - inkopplad, inte laddar Shahid Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 0 12 juni 2009 21:36
Orange - No longer laddningen ett bidrag för tekniskt stöd hjälplinje buzzby1080 Off Topic Discussion 10 27 mars 2009 08:00
Ladda frågan VNani Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 5 december 2008 16:05
Laptop batteri ..... inte laddar dfr200764 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 10 18:e sep 2008 10:44
Inga avgifter på semester PyroTails Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 2 august 2007 02:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.