mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Laptop problem

Reply

Thread Tools
Old 13 oktober 2008, 01:14
New Member Group

Default Laptop problem

Min søster har en Acer Aspire 5920G Laptop Hun sier det kutt ut hyppig (ventilatoren slås av og skjermen går i svart). Jeg har aldri hatt dette når jeg har brukt det selv om jeg har lagt merke til at viften er bråkete og bærbare blir svært varme, det føles veldig varm på tastaturet. Jeg har hatt en titt på viften, og det ser ikke ut til å være mye lo så jeg tenker det er fan og jeg er fristet til å erstatte det.
Min eneste bekymring er at dersom systemboard styrer fan det kan faktisk være at systemet brett som er feil. Like etter et sekund opinion virkelig noen har noen forslag?
Skål
Old 13 oktober 2008, 02:56
Moderator Group

Default Laptop problem

Du kan laste ned Coretemp og se hva slag temps du får, du må se etter om det er likevel i bios å endre vifte hastighet?

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 13 oktober 2008, 09:20
Medlem Group

Default Laptop problem

gir lyd som fan
Det høres ut som om ballen lagrene bidrar det til å spinne kan ha blitt slitt ned eller feil
forårsaker fan å ikke spinne på riktig måte eller saktere
forårsaker overdreven varme deretter endelig nedstengt
men den bærbare datamaskinen ser ut til å være veldig nytt så kanskje ikke generell slitasje, kan ha fått en defekt vifte
absolutt verdt å prøve å erstatte som usaully veldig billig
nice laptop btw
Old 13 oktober 2008, 09:23
Donor Group

Default Laptop problem

Sitat:
Originally Posted by wnf15 View Post
Viften slås av og skjermen går i svart
Jeg vet det høres dumt, men det som skjer først?

Fordi det kan være at det faktisk er overoppheting og avslutning for å beskytte seg selv, eller det kan være noe fullstendig irrelevant for varme.

Hvis du slår det rett på igjen,
a) Vil det slå på?
b) Er det et merkbart kortere periode før den går i svart igjen?
Old 16 oktober 2008, 08:45
Donor Group

Default Laptop problem

Last ned coretemp som nevnt og gi oss beskjed om det temps.

Hvis det blir veldig varmt det høres ut som det kunne vel være overoppheting. Du sier du har kontrollert fan og det er ingen lo, men har du sjekket alle de andre Vents?

Min System: #

Prosessor (er):
Intel Q6600
Hovedkort:
MSI P6N SLI V2
RAM-minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Graphics Card (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Lydkort:
Integrert 8 Channel
Harddisk (er):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk stasjon (er):
LG LightScribe
Case / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Trådløst
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Problemet starter laptop Mischman Windows-operativsystemer 3 14 desember 2008 20:36
Nettverk problem med min laptop? Rum Stem Nettverk, modem og VoIP 2 21 nov 2008 11:54
Problem med å utvinne laptop crispy007 General Hardware Chat 4 3 januar 2008 09:38
Laptop problem hjelp hayley Windows-operativsystemer 1 10 oktober 2007 11:22
Laptop problem laserline Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 14 5 juli 2007 09:51
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.