![]() |
|
| |||
| |||
| hej grabbar behöver hjälp när jag startar min bärbara dator det bara blir så långt som windows startar sedan kvar på samma skärm gör ingenting ![]() alla idéer är jag i trubbel eller berätta för mig är det något som är enkelt någon hjälp eller sugestions mycket välkommet :) Laserline |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Om exakt under uppstarten gör skärmen frysa? (beskriv skärmen snälla). Under denna "frysa" gör hdd ljuset kom igen?
|
| |||
| |||
| @ Alex när jag startar den går till svart Windows XP-skärmen sedan blå skärm där det står''Windows startar upp'' sedan Thats it kvar på samma skärm som går längre hoppas du kan hjälpa till Alex ![]() Laserline |
|
| |||
| |||
| Tyvärr kan detta vara en av många saker. Men ja, vi ger den en gå. :) Först kopplar någon perifer du kan ha fäst (USB-hubb, mus, extern hdd etc). Om du inte har någon, eller när du har tagit bort dem sätta på lappy och gå in i BIOS (förmodligen F8) och innan windows skärmen får du en prompt. Det kommer att finnas ett menyval rådgivning "Återställ till standard" väljer det här sedan "Avsluta spara inställningar". Har du ställt in alla partitioner? eftersom detta kan ha betydelse. XP SP2 har varit kända för att kasta en vacklande och besluta licensen inte är giltig när du gör detta. Har lappy hade en knock? Under starta upp i XP CPUn kommer att köras på topp, om det (eller det är heapipes / fläkt) är löst kommer det att bli ett problem. Gör ovanstående och ge mig en ropa tillbaka.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Utan Alex utmärkta råd F8 kommer du in i felsäkert läge försöker "senast fungerande konfiguration" på denna punkt.
| |||
| |||
| Det var inte så bra, jag har kommandon för in i bios och felsäkert läge hopblandat. . Ursäkter Laser.Jag ska lämna detta en till Wolfeymole, han är mycket mer erfarna på denna typ av sak (OS's, partitioner osv) än I.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Tack grabbar används på F8 några gånger fungerade inte men efter att prata med en kompis han sugested ständigt trycka F8 efter tändande detta fungerat, men bara när ansluten till elnätet hamnat i felsäkert läge lastas upp i felsäkert läge och gjorde en systemåterställning och tryck på trä allting verkar fungera bra mny tack againg för hjälpen killar am bort att göra en donation Laserline |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kul att det är sorterat. :)
| |||
| |||
| Ja, mig. Glad att sorteras. Inte säker på att vi fick hjälp men .Tack för donation, mycket uppskattat. :)
|
| |||
| |||
| Förbanna ![]() ![]() nytt att det var för bra för att vara sant blev min laptop på i morse samma jävla problem ![]() fastnat på''windows startar''skärm inte fick någon tid att starta i felsäkert läge igen var tvungen att gå till jobbet kommer att försöka igen ikväll kan behöva mer rådgivning killar ![]() ![]() Laserline |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Problem börjar laptop | Mischman | Windows-operativsystem | 3 | 14 december 2008 20:36 |
| Nätverk problem med min laptop? | Rom Stem | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 21 november 2008 11:54 |
| Laptop problem | wnf15 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 4 | 16 oktober 2008 08:45 |
| Problem med att återhämta laptop | crispy007 | General Hardware Chat | 4 | 3 januari 2008 09:38 |
| Laptop problem hjälper | Hayley | Windows-operativsystem | 1 | 10 oktober 2007 11:22 |
| Thread Tools | |
| |