mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

"vilken laptop ska jag köpa, Buchanan?", "er, jag ska titta runt"

Reply

Thread Tools
Old 2:a Sep 2007, 18:16
Ledamot Gruppen

Default "vilken laptop ska jag köpa, Buchanan?", "er, jag ska titta runt"

Hej igen killar, undrar om ni kan hjälpa till.

min vän bad mig att välja honom en laptop, men jag vet ingenting om dem, aldrig haft en och endast användas en i-bok G4, och han vill inte ha en mac

han vill spendera 500 pund, men skulle kunna övertalas att gå £ 600/650 (inte trodde att han skulle få mycket för 500).

Jag har tittat runt på några timmar och hittade ett par jag gillade men jag är mycket bekant med laptop CPU's.

Han behöver inte det för spel, så ombord grafik kan vara ok (självklart vill jag få honom på bästa sätt så jag skulle vilja ha ett bra grafikkort, men inte nödvändigt), men det måste vara en bra, snabb maskin som kommer att hålla honom ett tag, han vill ha minst 2 GB RAM

http://www.ebuyer.com/UK/product/127193

(kan bli för dyrt för honom dock)

http://www.ebuyer.com/UK/product/127867

Här är två som jag valde (som är bättre cpu den t5300 1.73GHz 533 MHz FSB eller t5500 1.66GHz med 667 FSB? i havn't fick en ledtråd).

Detta är bara vad jag hittade på en webbplats, vad datorer skulle ni rekommendera?

Tack så mycket som alltid,

Buchanan
Old 2:a Sep 2007, 22:56
Givargruppen

Hallå.

Kommer han att kunna resa med den? Med hjälp av den från elnätet mycket? Jag frågar eftersom en integrerad GPU gör mer batteritid.

Varje preferens på skärmstorlek?

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 2:a Sep 2007, 23:09
Ledamot Gruppen

så en onboard-GPU kommer att använda mindre batteri?

Jag tror att han inte vill fortsätta den runda med honom

Jag frågade honom om skärmstorlek och han var inte alltför besvärade givetvis ju större desto bättre Jag tror dock, eftersom 15 "är ganska små
Old 2:a Sep 2007, 23:31
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Buchanan View Post
så en onboard-GPU kommer att använda mindre batteri?

Jag tror att han inte vill fortsätta den runda med honom

Jag frågade honom om skärmstorlek och han var inte alltför besvärade givetvis ju större desto bättre Jag tror dock, eftersom 15 "är ganska små
När det gäller ombord GPU använder mindre batteri, som är en stor, fet Japp.

Ta en titt på Detta ett

Jag tror du fortfarande inte får £ 40 off och bör du registrerar dig innan köpet. Så det är £ 459 totalt för spec du ser. Jag har en 14.1 "widescreen jag köpte från samma ställe. Superb bygga kvalitet. Processorn är inte på något sätt en dålig en heller, inte för pengarna. Och inte i allmänhet, den bara drar 31watt.

Eller finns det den här bas spec en från Dell. Bättre cpu, halv RAM.

Återigen med Sony du betalar för namnet: hmph Billigaste jag har sett den här modellen Sony.

-Kanoakavirus
Old 2:a Sep 2007, 23:40
Ledamot Gruppen

alex

av två i mitt första inlägg, som har bättre CPU, ASUS eller sony, (5300 eller 5500).

Vad viktigare GHz eller FSB?

en av de saker han sade till mig var "Jag vill inte ha en dell", han sa att han hade hört att det var dåligt om du behövde stöd eller för att återgå objektet om det som gick fel
Old 2:a Sep 2007, 23:53
Givargruppen

Av de två, jag skulle vara på väg för snabbare FSB, med tanke på den mycket liten droppe i MHz mellan två CPU hastigheter.

Ursäkter, noterade Dell eftersom de är ganska likt Marmite: Du antingen hatar dem och älskar dem. Fick inte veta vilka läger din vän föll i.

-Kanoakavirus
Old 3:e Sep 2007, 00:02
Ledamot Gruppen

ingen ursäkt behövs, bör har förklarat sitt kort till mig bättre,

hade inte en AMD CPU (ingen erfarenhet av dem), men jag kommer att försöka vidga mina vyer

vi kan gå ut i dag butiker att få en bättre uppfattning, är det någon särskild CPU's du rekommenderar?

bara av intresse, hur gör du om 2 från min 1:a inlägg?
Old 3:e Sep 2007, 05:11
Ledamot Gruppen

http://www.ebuyer.com/customer/produ...uct_uid=126333

http://www.play.com/PC/PCs/4-/343517...k/Product.html

Två jag har sett den senaste tiden, jag föredrar att vara Acer, skäl som sitt 2GB, en riktig C2D och inte Pentium skära ner versionen och icke-integrerade grfx.
Old 3:e Sep 2007, 22:37
Ledamot Gruppen

jubelropet mr_miller.

som laptop CPU's är det bästa, jag menar kan du få Quad-Core ännu? är Core 2 Duo den bästa, bättre än Core 2?

Varifrån Centrino passa in?

Vad det pecking för bärbara processorer?

Old 4:e Sep 2007, 01:06
Ledamot Gruppen

Personligen skulle jag inte tänka på något annat än en Core 2 Duo, akta dem som är märkta Pentium Core Duo eller Pentium Dual Core (modell nummer här http://www.intel.com/products/proces..._dual-core.htm) De har en halv cache av en ordentlig C2D chip. Tydligen att Acer levererar inte med Core Duo del i specs men T5xxx C2D CPU, därav anledningen till att jag rekommenderar det, slut i lager nu dock.

Personligen skulle jag leta efter en bärbar dator med minst en T5xxx rad chip eftersom dessa är betydligt snabbare än T2xxx serie CPU. Glöm AMD för tillfället, de ligger långt efter på mobilmarknaden på denna generation av marker.

http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...3&category_oid=

Centrino är en definition av en plattform, inte en processor, just nu betyder det att det kommer att få trådlösa, grafik etc som tillhandahålls som standard.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? Raynhawk Office Suites & Applications 4 23 februari 2009 17:01
"Compenent" MSINET.OCX "eller dess beroenden inte korrekt registrerade: af ashprice01 General Software Chat 1 19 november 2008 08:01
Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. ashmehta Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 17 juni 2008 02:56
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.