mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Bärbar dator stängs av med batteriet i

Reply

Thread Tools
Old 2 juni 2009, 19:36
New Member Group

Default Bärbar dator stängs av med batteriet i

Hej alla,

Jag har ett konstigt problem med en Toshiba Satellite och ville se om någon hade haft samma problem eller har någon inblick i vad problemet är. Dess en Toshiba Satellite A35-S159, kör XP Pro SP3. Jag köpte den här av en kille, i vetskap om att hårddisken var dåligt. Jag ersatte hårddisk och läses in XP där. Jag sökte på Internet och lastade förarna (som för övrigt inte ens om Toshiba webbplats ... vad är upp med det). Hur som helst, den bärbara datorn alla plötslig avstängning på mig. När den gör detta kan jag inte makt på det igen. Jag har för första dra ur AC adatper och sedan ansluter den igen, så befogenheter igen. Men bara om Windows startskärmen och sedan shutsdown. Jag trodde det var ett under uppvärmning problem, så jag blåste ut heatsink och fans riktigt bra, städas upp heatsink och CPU, och på nytt några heatsink förening. Ändå blir det till Windows logon skärm och sedan stängs av. Jag upptäckte att om batteriet är inte ansluten, det går bra. Jag har runnig bort av nätström för nu, men vill använda batteriet. Några förslag? Tror du att en felaktig batteri? Jag vill inte avfall ytterligare $ 75 för en ersättning om det är inte frågan. Jag skulle älska att höra någons opionion i denna fråga, eller om de haft ett liknande problem och vad resolutionen.

Tack på förhand
Rob
Old 21 juni 2009, 10:13
New Member Group

Prova detta ....
ta bort batteriet och strömsladden ...

Tryck på strömbrytaren för en hel minut.

sätter i sladden och sätt på den bärbara datorn ...

Låt mig veta ....
Old 27 juni 2009, 11:34
Givargruppen

Låter som för mig att det finns ett problem med hårddisken antingen köra själv som är tveksamt eftersom du har ersatt det men kanske det sätt du har anslutit hårddisk till bärbar dator?
Jag skulle göra en enkel uppgift ta köra ut och sedan ersätta det man redan men se det var korrekt ansluten låt mig någon kompis.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Bärbar dator stängs av när systemet är i större utsträckning använda im407 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 4 8 juli 2009 23:51
Laptop Battery inte identifieras. SlapnutSkits Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 29 sep 2008 05:36
Laptop Battery Avaktivera vk3fcll Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 21 januari 2008 07:00
Bärbar dator stängs av oväntat - någon hjälp? midpikyrozziy Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 4 2 januari 2008 13:34
Laptop batteri mrdaveyk Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 2 25 november 2007 16:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.