mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Laptop wont avgift

Reply

Thread Tools
Old 7:e Sep 2007, 01:52
Ledamot Gruppen

Im kämpar med min laptop. Dess mitt internet, spel enheten och musikspelare hemma, och jag måste också ta den till arbete, så det orsakar problem.

Häromdagen i inkopplad i medan det var igång, men det wouldnt avgift, det bara sprang batteriet tills den var död, och sedan stängs av, nu är vana avgift alls. Im lite förvirrad vad det är. När jag i sladden till laddaren i den lilla gröna lampan på transformatorn lyser, så det är att få makt, och den avgift ljus på framsidan av den bärbara datorn blinkar under en sekund, sedan stängs av. Jag försökte använda mina bröder laddaren och ladda ljus på framsidan blinkar för 5-10mins, sedan stängs av igen. Trots att laddaren inte var avsett för denna laptop, så förmodligen didnt göra det några tjänster.

Så vad gör folk tror? Behöver jag en ny laddare? Eller har batteriet gett upp mig?
Old 7:e Sep 2007, 02:46
Administrator Group

Laptop batterier är som bekant skit, få en ny kompis.

Även om den bärbara datorn fungerar på nätet är det inte laddaren.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7:e Sep 2007, 02:49
Ledamot Gruppen

Thats saken, det icke verk på nätet heller. Om jag bort batteriet och ansluta den direkt till elnätet då det gör ingenting alls.

Min kompis har exakt samma laptop, så om man jag ska försöka använda sin laddare och se om det gör något.

Veta min lycka batteriet och laddaren kommer att ha dött. och IM under förutsättning att dessa är inte billiga att byta?
Old 7:e Sep 2007, 19:06
Administrator Group

Prova hans laddare, om det fortfarande inte köra den bärbara datorn har ett fel och är förmodligen bäst ersättas beroende på ålder.

Om den gör köra skaffa en ny laddare.
Old 11 Sep 2007, 05:36
Ledamot Gruppen

Det köptes genom arbete på ett "hem computing initiativet och det är fortfarande under garanti.

Jag ringde dem i dag. Först de råd som jag prova den nya laddaren, som jag kommer att göra i morgon. Om de inte fungerar då de inte anser att det är batteriet, eftersom detta sprang det ok tills det tog slut av ånga, så de tror att PSU är bruten så kommer det inte att ladda batteriet.

Den goda nyheten är att om det är så jag kommer att få en helt ny bärbar dator. Den dåliga nyheten är att jag kommer att förlora allt som finns på den gamla när de behöver det, så jag kommer inte att ha tillräckligt med tid för att hämta mina filer från den. Lyckligtvis allt viktiga har uppbackning
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.