mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Laptop startar inte

Reply

Thread Tools
Old 17 februari 2008, 13:42
Ledamot Gruppen

Default Laptop startar inte

Min laptop kommer inte att starta upp. Jag slår på den och det tar mig till en svart skärm med ett blinkande _-ikonen i övre vänstra hörnet och en kontinuerlig ljudsignal.

Jag försökte starta upp i min hårddisk genom BIOS men samma sak händer.

Jag försökte starta upp min Disk Drive installera om mitt OS, men samma sak händer.

Kan någon hjälpa? Jag har så mycket problem med min laptop som jag verkligen inte på humör för det här.

Skål.
Old 17 februari 2008, 17:23
Givargruppen

Är det en kontinuerlig obruten pipsignal eller flera pip? ...... ta en titt här och se om du kan matcha det.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 18 februari 2008, 04:53
Ledamot Gruppen

Det är ett antal pip direkt efter varandra. Jag tittade på den webbplatsen, men det är lite förvirrande att jag ska vara ärlig.
Old 18 februari 2008, 05:07
Givargruppen

Nåja .... du behöver för att beskriva piper i detalj ..... bara du kan höra dem

Den piper ger ett budskap om vad som kan vara fel. Om ett fel föreligger innan grafikkortet har startat finns det ingen display som visar felmeddelandet och detta är det sätt bios berättar vad som är fel.

Starta upp ett par gånger och studera signal sekvens och rapportera tillbaka.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Behöver du en bärbar dator. Men Dont Know Where to start kazzarookid Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 6 5 oktober 2009 18:59
Jag vill sälja min laptop för delar men inte vet var man skall börja. KingOmega Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 10 maj 2009 12:31
Start Up på min laptop är sooo Slooooow, någon veta varför? moggyjo Windows-operativsystem 1 18 februari 2009 11:35
Acer Laptop Start Up Problems RyouUchiha Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 2 10 december 2007 03:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.