mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Debatt bearbetningsföretag

Reply

Thread Tools
Old 5:e Sep 2007, 10:51
New Member Group

Default Debatt bearbetningsföretag

Hej! Jag hoppades att jag kunde få lite hjälp om att köpa ett anteckningsblock. Jag har letar efter en Alienware anteckningsblock och vill ha råd om vilken av dessa två processorer är bättre för spel ändamål.

1. Intel Duo core-processorer (2MB cache, 667MHz FSB)

eller

2. AMD Turion processor (800MHz FSB, 1MB L2-cache)
Old 5:e Sep 2007, 17:55
Givargruppen

de är både MHz för MHz, ganska mycket av en storlek för att vara ärlig.

Ganska mycket samma effekt krav också.

Om jag var tvungen att välja, jag måste åka för Intel med en nära marginal.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 6:e Sep 2007, 08:51
New Member Group

Yea jag nog mig själv ...... men jag har hört från någon att en AMD-processor är bättre för spel ändamål. Tja skulle ni rekommendera Alienware notebook eller är denna laptop av god kvalitet?
http://www.play.com/PC/PCs/4-/343932.../Product.html #
Old 9:e Sep 2007, 03:34
Givargruppen

Alienware nu ägs av Dell, behöver jag säga mer?

Nåväl, jag i alla fall. Var annars har du att betala (£ 30 udda pund!) För att återställa skivor??

Om du vill ha en gaming laptop, gå till Rock .

Men för spel på en bärbar dator du kommer att behöva spendera mellan £ 1000 - £ 1.500 för en anständig gaming laptop. Om så är fallet, kan du lika gärna få en skrivbordet såvida du inte gå till spelparty eller reser mycket.

Den bärbara dator som du citerar på Play.com är en mycket väl byggas, superb-screen'd laptop. Jag vet, jag har 14 "skärm sort. Men det är inte på något sätt en gaming laptop. De 7150 GPU är en integrerad enhet, beviljas för en sådan enhet är det mycket bra spec'd, men du kommer inte kunna till spel på den.

Som ett exempel har jag bara kör fraps (den räknar fps i live-spel) och jag får 18 fps i Halo med låg detalj på 1280x800. Samma upplösning av laptop du har citerat. Den har en något högre spec'd GPU i 7200 men det är fortfarande en integrerad enhet.

18 fps är ärligt OTAGBAR och thats toppen. Jag ser 3fps på platser.

AMD CPU's används vara cpu: s val för spelare på grund av sin korta rörledningar. Men det var i jämförelse med Intels P4 CPU's. Intels nya Core2 CPU's (Mobile och annat) har mindre rörledningsnät stadier än alla AMD CPU, blanda detta med större cache's (inte gör någon skillnad vid spelande) och du har den bästa allround arkitektur på marknaden idag för vanliga hemanvändare .

När det gäller ditt uttalande om AMD är märket för spel marker var detta mätas med AMD's Athlon CPU's, inte Turions, som är dedikerade mobila processorer, ungefär samma arkitektur som Athlon's men de saknar den rena grymta av dessa processorer.

-Kanoakavirus
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.