![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle, kan noen vennligst fortelle meg hva `s forskjellen mellom bærbare og netbooks? Søkte høyt og lavt, og finner ikke å finne noen definere informasjon. Takk. |
|
| |||
| |||
| samme som diffrence mellom iskrem og isen candy, alle pengene gjør buzz |
|
| |||
| |||
| Egentlig er det ingen forskjell i det hele tatt. Datamaskinen verden valgt å bruke begrepet "notebook" i stedet om "laptop" for å få folk bort fra å bruke dem på fanget og andre myke overflater. Dagens datamaskinen generere mer varme nå, og ha dem ligger på en myk overflate ikke tillater så mye ventilasjon. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Begrepet bærbare er på vei ut.
| |||
| |||
| Bil, bil .. Bare folk endrer navnene rundt .. Jeg tror folk føler cool sier "notebook" |
|
| |||
| |||
| Jeg vil aldri kalle en laptop en notatbok. Jeg antar at begrepet er for den nye generasjonen. Da jeg var ung, en notisbok var et sted du lagret nyttig informasjon og notatbokutvidelsen var laget av trær, ikke plast: p Jeg bruker begrepet bærbar PC i stedet for de to andre uttrykkene. Jeg så en interessant ting på kontoret levere store et par uker tilbake. Den ble kalt en dokkingstasjon, den var priset til 250,00 kroner, og det kan du ta den bærbare datamaskinen og montere den på en stasjon ved skrivebordet for å gi deg skrivebordet føler. Jeg trodde det et interessant konsept når du ser den, men egentlig ikke kan se fordelen med det i det hele tatt. lol! |
|
| |||
| |||
| En dokkingstasjon er ment å spare tid plugging alle biter på når du laptop er i sin hjemsted. Utgangspunktet du koble DVD, MAINS adapter, printer, bredbånd osv. i dokkingstasjon. Det når du får i deg akkurat klippet den bærbare datamaskinen til den og du har alle ikke bevegelige enheter som er koblet på et øyeblikk. |
|
| |||
| |||
| Jeg trodde fordel av å ha en bærbar PC var at du kunne sette den på fanget, og dermed gjør det en "bærbar". Jeg forstår om behovet for å plassere den på et hardt underlag for å ikke ødelegge det, men endre navnet ikke kommer til å gjøre folk slutter å plassere den på fanget. |
|
| |||
| |||
| Egentlig litt historie kan klare ting opp. Begrepet laptop kommer fra slutten av 1980. Men søksmål ble slapped til produsenter grunn av brenningen av fanget. Som systemene ble lettere, ble navnet endret til bærbare (ca. 1990). Navnet endres i markedsføring også bidratt push salg fremover. For noen år siden, Dell og noen andre selskaper prøvde å skille sine produkter. De gjeninnføres begrepet laptop - finne folk ikke kjenner historien. Microsoft-ansatte (som visste ingenting om datamaskinen industrien) gjentok stadig begrepet i sine presentasjoner. Når begrepet ble på MS presentasjon lysbilder - begrepet er "lovlig" stuck og presenters måttet bruke termen. Etter hvert uvitenhet vunnet ut og folk holdt gjenta ordet igjen og igjen. Notebooks er den riktige betegnelsen på systemer på markedet, men vi kan se et annet skift. Microsoft begynner å bruke mobil PC. Intel er ikke bak begrepet ennå - men kan rework på "Ultra Mobile PC" .... : D |
|
| |||
| |||
| Når jeg hører notatbok, jeg tenker på papiret like før PC slag. Bruk av "laptop" har nettopp blitt så utbredt ... som visste det var alt det historie! |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Netbooks | robina80 | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 3 | 8 oktober 2008 09:03 |
| Thread Tools | |
| |