![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla kan någon tala om för mig vad är skillnaden mellan bärbara datorer och netbooks? Sökte höga och låga och kan inte hitta någon definiera information. Tack. |
|
| |||
| |||
| samma som diffrence mellan glass & is godis, alla pengar som gör buzz |
|
| |||
| |||
| Egentligen är det ingen skillnad alls. Datorn världen beslutat att använda termen "Debatt" i stället om "laptop" för att få människor bort från att använda dem på sina varv och andra mjuka ytor. Dagens dator generera mer värme nu och med dem vila på en mjuk yta inte tillåter så mycket ventilation. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Termen laptop är på väg ut.
| |||
| |||
| Bil, bil .. Bara människor ändra namn runt .. Jag antar att människor känner sig cool säger "Debatt" |
|
| |||
| |||
| Jag kommer aldrig ringa en laptop en anteckningsbok. Jag antar att termen för den nya generationen. När jag var yngre, en anteckningsbok var ett ställe där du lagrade upplysningar och anteckningsboken gjordes från träd, inte plast: p Jag ibland använder termen bärbara st i stället för de två andra termer. Jag såg en intressant sak på kontoret leverans lagra ett par veckor tillbaka. Det kallades en dockningsstation, var det pris på 250,00 dollar, och det kan du ta din bärbara dator och montera den på en station vid skrivbordet för att ge dig skrivbordet känner. Jag trodde det ett intressant koncept när du tittar på den, men egentligen inte kan se nyttan av den alls. lol! |
|
| |||
| |||
| En dockningsstation är tänkt att spara tid pluggning alla bitar i när du laptop är i sin hemplats. I princip du ansluter din DVD, nätadapter, skrivare, bredband etc i dockningsstationen. Den när du får i dig bara klipp din bärbara dator till den och du har alla dina icke rörliga enheter som är anslutna på ett ögonblick. |
|
| |||
| |||
| Jag trodde att förmånen av att ha en bärbar dator som man kan uttrycka det på knä, vilket gör att det blir en "laptop". Jag förstår om behovet av att placera den på en hård yta för att inte förstöra det, men ändrade namn inte kommer att få folk att sluta släppa ut den på sitt knä. |
|
| |||
| |||
| Faktiskt lite historia kan klara upp saker och ting. Termen laptop kommer från slutet av 1980-talet. Men stämningar var smällde på tillverkare på grund av förbränningen av höft. Eftersom systemen blev lättare, namnet ändrades till bärbara datorer (cirka 1990). Namnbytet i marknadsföring också hjälpt driva försäljningen framåt. För några år sedan, Dell och några andra företag försöker skilja deras produkter. De återinföra begreppet laptop - räkna människor inte känner till historien. Microsoft anställda (som inte kände till datorindustrin) upprepade uttrycket under sina presentationer. När sikt var på MS presentation diabilder - termen är "lagligt" fastnat och presentatörer var tvungen att använda termen. Så småningom, okunskap vunnit och människor hålls upprepa ordet om och om igen. Notera är den korrekta termen för system på marknaden men vi får se en annan förändring. Microsoft börjar använda Mobile PC. Intel är inte bakom begreppet ännu - men kan omarbeta "Ultra Mobile PC" .... : D |
|
| |||
| |||
| När jag hör anteckningsbok, jag tänker på papper slag före PC slag. Användningen av "laptop" har bara blivit så vanliga ... vem visste att det var allt som historia! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Netbooks | robina80 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 8 oktober 2008 09:03 |
| Thread Tools | |
| |