![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag har använt en Dell Inspiron 1501 för ca 2 1 / 2 år nu men jag har problem med det för minst det senaste året. Symtom: - Firefoc / IE ofta kraschar (detta händer oftare när de gör saker som att titta på videor, eller med hjälp av Facebook) - Andra program också ofta kraschar, exempelvis Skype. - Tar lång tid för den bärbara datorn att inse att något har varit ansluten till en USB-port. (Vi talar timmar eller aldrig här. Ibland kortare) - När jag skriver det blir en fördröjning mellan mig att trycka på tangenterna och bokstäverna som visas på skärmen. - Allmän långsamhet. * Det finns förmodligen en del andra saker som jag har glömt att nämna, men om jag tänker på dem, jag kommer att lägga till. Jag har run virus kontroller ofta, och när något hittas är det gjorde sig av / sätta i bröstet / vadsomhelst. Jag valde också att formatera (med hjälp av Dells återvinning partition, den "System Restore" eller vad det kallas för det.) Men även om detta har påskynda laptop var jag fortfarande har samma problem med att krascha och USB-enheter. Finns det något annat jag skulle kunna försöka att försöka lösa detta? Eller tror du att det är mer av en allmän, "kommer till slutet av det liv" sak. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat! (Oh, och om denna tråd är tänkt att vara på fel ställe får du gärna flytta den:)) |
|
| |||
| |||
| Ok har du gjort att du har tillräckligt mycket ledigt Ram avlb för datorn att fungera väl utan att bromsa? vad ni har nämnt Jag tror du behöver bara ha en ren om på datorn med ccleaner häxa är ett freeware-program och kommer att hjälpa dig mycket, ge den sedan jag slår vad om att du inte kommer att dissapointed. Plus att du har alla drivrutiner installerade på din dator så finns det inget problem eller saker att göra dina Allmän Explorer expriance långsammare. Försök också dessa: ... Defragmentering (regular) Ccleaner använder en gång om dagen Msconfig i kör rutan för att stoppa unnesscory starta progs. |
|
| |||
| |||
| btw inte format med dell disk använda en riktig OS-disken för att formatera ledsen för dubbel utstationering just läst ditt inlägg igen, med dell disk kommer att hålla över skriftligt material som är stil hållas på vår hårddisk som använder en windows disk till exempel skulle ge det en ren system att arbeta med och sedan installera alla drivrutiner för din ststem. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dell Support Centre Dsc.exe Messing Up Dell Inspiron 1300 | dmdougie | General Software Chat | 6 | 18 november 2009 13:25 |
| Dell Inspiron 531 Har dåligt moderkort ????? | hopthwoks | Processorer, moderkort & RAM | 16 | 12 august 2009 22:00 |
| Dell Inspiron 530 | ken979 | General Hardware Chat | 11 | 12 april 2008 08:54 |
| Min Dell Inspiron går inte att sätta på. | Poppy | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 2 februari 2008 03:17 |
| Thread Tools | |
| |