mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA'er

Register

Spildt Kaffe og (tilsyneladende?) Mislykket redningsforsøg

Reply

Thread Tools
Old 15. juni 2009, 10:02
Ny Medlem Gruppen

Default Spildt Kaffe og (tilsyneladende?) Mislykket redningsforsøg

Godmorgen. Tillad mig først at præsentere mig selv. Mit navn er Andrew, og jeg er et nyt medlem her. Faktisk er dette mit første indlæg - Jeg har, hvad der forekommer mig at være en mindre end håbefulde computer problem, men jeg troede, at jeg gerne give jer en prøve.

Jeg er en datalogi-studerende, og jeg har arbejdet med computere i flere år nu. Jeg er dog klar over, at jeg har langt mindre erfaring end mange af jer, især når laptop systemer er berørt. Jeg vil give dig en beskrivelse af problemet i så mange detaljer som muligt - jeg ved, at det kan være svært at give råd uden tilstrækkelig information.

Min bror bragte hans laptop i mig for et par uger siden, efter at have spildt en hel krus kaffe på systemet. Han havde slået det op og ned, så snart udslippet skete i et forsøg på at dumpe så meget af kaffe ud af systemet som muligt. Da han bragt det til mig, var det stadig tændt - Systemet blev frosset, og han havde forsøgt at holde afbryderknappen til ingen nytte. Jeg fjernet batteriet, en følelse af, at det ville være bedst at få den effekt ud hurtigt, så for at mindske sandsynligheden for en kortslutning.

Jeg tørrede systemet så meget som muligt udefra, og derefter gik til at tage det fra hinanden. Jeg strippet systemet fuldstændigt og rengøres hver komponent med denatureret alkohol. Jeg gjorde det muligt for forskellige dele til at tørre helt, da genmonterede maskinen. Systemet vil tænde, men ville bip fyrre-halvfjerds gange i træk på post, og drevet ud på tilsyneladende tilfældige intervaller. Jeg afbrudt den touch pad og tastatur, som er tilladt i systemet, til at starte op i Windows Vista med et USB-tastatur sluttet i. Kort af touch pad og tastatur, al den hardware, viste sig at være velfungerende.

På dette punkt er jeg tilbage i systemet til min bror, der rådgiver ham at sikkerhedskopiere eventuelle vigtigt hurtigst muligt. Jeg var under indtryk af, at skader forårsaget af kortslutninger kan svække en komponent, der forårsager det mislykkes hurtigere end normalt. Han brugte systemet for lidt over en time, hvor han forsøgte at fjerne et USB-kabel fra systemet. Maskinen slukkes, når han gjorde dette, og har ikke startet med succes siden. Faktisk er fans spin op og derefter ned igen. Jeg tror lysene komme og derefter slukke, og displayet er tomt. Det har været flere dage nu, da dette skete, og der er ikke sket nogen forbedring. Jeg håbede, at nogen her kunne have nogle forslag, men jeg forstår, at det er fuldt ud muligt, at hun system er forbi det punkt, der ingen vej er tilbage.

Systemet er en HP Pavilion laptop, og som jeg har nævnt ovenfor, det kører nogle version af Windows Vista. Jeg tror, det er Vista Home, men jeg er ikke sikker så vidt service pack er berørt.

Uanset om der er noget, der kan gøres på dette punkt, jeg sætter pris på din tid og hjælp.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Spildes vand på tastaturet duskmon10 Laptops, Mobiles & PDA'er 2 24 November 2009 15:18
Spildt noget vand på min laptop blackmagic70 Laptops, Mobiles & PDA'er 3 20 September 2009 19:06
Mit første forsøg på OCing! Mooseknuckle CPU, bundkort og RAM 45 22. sep 2008 06:41
Ringe forsøg på genstart systemet! nchid General Software Chat 3 6. feb 2008 17:29
Iced kaffe cheesewheels99 Off Topic Discussion 8 8 januar 2008 14:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.