mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Sølt kaffe og (tilsynelatende?) Mislyktes Rescue Forsøk

Reply

Thread Tools
Old 15 juni 2009, 10:02
New Member Group

Default Sølt kaffe og (tilsynelatende?) Mislyktes Rescue Forsøk

God morgen. La meg først og fremst til å presentere meg selv. Mitt navn er Andrew, og jeg er et nytt medlem her. Faktisk, dette er mitt første innlegg - jeg har det synes for meg å være mindre enn håp datamaskin problem, men jeg trodde jeg skulle gi dere en sjanse.

Jeg er en informatikk student, og jeg har jobbet med datamaskiner i flere år nå. Jeg er klar, men at jeg har langt mindre erfaring enn mange av dere, spesielt der bærbare systemer er bekymret. Jeg vil gi deg en beskrivelse av problemet så mange detaljer som mulig - Jeg vet det kan være vanskelig å gi råd uten tilstrekkelig informasjon.

Min bror tok sin laptop på meg et par uker siden, etter å ha sølt en full krus kaffe på systemet. Han hadde slått den opp ned så snart spill skjedde i et forsøk på å dumpe så mye av kaffen ut av systemet som mulig. Da han tok det til meg, var det fortsatt drives på - systemet var frosset, og han hadde prøvd å holde nede strømknappen til ingen nytte. Jeg fjernet batteriet, følelsen av at det ville være best å få strømmen raskt, slik som å redusere sannsynligheten for en kortslutning.

Jeg tørket systemet så mye som mulig fra utsiden, og gikk for å ta det fra hverandre. Jeg strippet systemet helt og rengjøres hver komponent med denaturert alkohol. Jeg tillater de ulike delene tørke helt, og deretter igjen maskinen. Systemet slås på, men ville pip førti-sytti ganger på rad på POST og drives av på tilsynelatende tilfeldige intervaller. Jeg koblet fra touchpad og tastatur, som tillot at systemet oppstart i Windows Vista med et USB-tastatur plugget i. Kort av touchpad og tastatur, alle av maskinvare framsto som fungerer.