mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA'er

Register

Super hot laptop

Reply

Thread Tools
Old 14 januar 2008, 04:15
Xao
Medlem Gruppen

Okay, jeg har været sendt her ved Carbon.

Jeg har en Acer Aspire 5050 laptop, det var oprindelig tænkt som blot for arbejde. Men, The Orange Box kom ud, og jeg var nødt til at have det. Jeg spiller ofte det, men i går bemærkede jeg, at det var meget varmt. Jeg talte med Carbon, der fortalte mig at se på Core temp med SpeedFan, og sidste gang, jeg indskrev den, Core temp var "86C". Jeg talte med en anden ven, der sagde, at på vej mod varmt, og for at få et kig i BIOS for at se, om der var en mulighed at øge blæserhastighed. Der var ikke, så jeg gjorde det samme i SpeedFan. Der var ikke en mulighed der for mig i det mindste.

Så jeg tænkte på, er denne temperatur normen, eller har jeg brug for at øge blæserhastighed?

Også, da det sidste temp læsning, jeg har overladt det off.
Old 14 januar 2008, 08:15
Donor-Gruppen

Det er ikke alt for varmt. Det er også inden for design spec's af Turion være det dobbelte TL eller enkelt MK. Kort sagt, hvis temperatur ikke overstiger den termiske shutdown temperatur så er du bøde.

Turion's på den 90nm sort, som jeg tror du har oppe ved den bærbare computer's model nummer er godt for 95c.

Temp af CPU er afhængige af chassis evne til at holde det cool, brugsrestriktioner belastning og ambients. Må ikke få mig forkert, det er en af de hotteste temps Jeg har set for en bærbar computer CPU men du kan være i stand til at afhjælpe det med nogle aktiv køling, som i en fan base. Zalman gøre et par gode modeller, som gør Coolermaster.

Jeg bruger dette for husstanden laptop. Saw temps dråbe 6c når du kører på toppen.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 14 januar 2008, 08:29
Xao
Medlem Gruppen

Wow, tak for svaret! Jeg vil bestille et af dem senere. Tak igen.
Old 14 januar 2008, 08:32
Donor-Gruppen

CPU'en afkøles separat til resten af komponenter via en heatpipe at slanger til kanten af den ramme, hvor det ender i en heatsink, dette er så aktivt køles og luften er tvunget ud af chassis.

Hvis temp blev påvirker ram du gerne få bryder sammen, hvis det var påvirker grafik løsning du gerne få Artifacts på skærmen. Hvis du får ingen af disse er det fint.

-Kanoakavirus
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.