mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA's

Register

Super hete laptop

Reply

Thread Tools
Old 14 januari 2008, 04:15
XAO
Lid Fractie

Default Super hete laptop

Oke, ik heb hier verzonden door Carbon.

Ik heb een Acer Aspire 5050 laptop, die oorspronkelijk bedoeld was om net voor het werk. Maar, The Orange Box uit kwam, en ik moest het hebben. Ik vaak spelen, maar ik merkte gisteren was het steeds erg warm. Ik sprak Carbon, die me vertelde te kijken naar de Core temp met SpeedFan, en de laatste keer dat ik ingecheckt, de Core temp was "86C". Ik sprak een andere vriend, die zei dat de manier om te warm, en een kijkje in de BIOS hebben om te zien of er een optie om de ventilatorsnelheid te verhogen. Er was niet, dus ik deed hetzelfde in SpeedFan. Er was geen optie daar, voor mij tenminste.

Dus, ik vroeg me af, is deze temperatuur de norm, of heb ik nodig om de ventilator snelheid te verhogen?

Ook, omdat die laatste temp lezen, heb ik achterwege gelaten.
Old 14 januari 2008, 08:15
Donor Groep

Het is niet veel te warm. Het is ruim binnen de ontwerp spec's van de Turion het nu de dubbele TL of single MK. Simpel gezegd, als de temp niet de thermische shutdown temperatuur van meer dan dan ben je goed.

Turion's, van de 90nm ras, waarvan ik geloof dat u gaat het model van de laptop nummer zijn goed voor 95C.

De temp van de CPU is afhankelijk van het vermogen van het chassis is koel te houden, het gebruik, belasting en ambients. Begrijp me niet verkeerd het is een van de heetste temps die ik heb gezien voor een laptop cpu maar u kunt het kunnen verhelpen met een aantal actieve koeling, zoals in een fan base. Zalman doen een paar goede modellen, net als Coolermaster.

Ik gebruik dit voor het huishouden laptop. Saw temps drop 6c tijdens het draaien in de piekuren.

-Kanoakavirus

Mijn Systeem: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moederbord:
Asus P5K Premium
RAM Geheugen:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Sound Card:
Xfi Extremegamer
Hard Drive (s):
3.35TB ext opslag. Int 2TB opslag
Optische Drive (s):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Koeling:
AC7
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
245 ter, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 14 januari 2008, 08:29
XAO
Lid Fractie

Wow, bedankt voor het antwoord! Ik bestel een van deze later. Thanks again.
Old 14 januari 2008, 08:32
Donor Groep

De cpu wordt apart gekoeld om de rest van de componenten via een heatpipe die slangen aan de rand van het chassis waar het eindigt in een heatsink, dit is dan actief gekoeld en de lucht wordt gedwongen uit van het chassis.

Als de temp was die de ram je zou crashes krijgen, als zij de grafische oplossing je zou artefacten te krijgen op het scherm is van invloed. Als je krijgt geen van deze dan is het prima.

-Kanoakavirus
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Gezocht: Super Monster SOAKER XL thingie2 CJ Gebruikt Marktplaats 9 29 nov 2008 13:34
Super koelen! computeruler Cases & Power Supplies 31 7th Oct 2008 15:31
Super hoge temp? computeruler CPUs, Moederborden & RAM 8 27 apr 2008 08:30
Hmm ... 8500GT Super + 1GB d0od Grafische Kaarten & Monitors 5 22 mrt 2008 13:21
Britians Snelste Super Computer CallumUK Algemeen Hardware Chat 3 8 feb 2008 13:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.