mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Super hot laptop

Reply

Thread Tools
Old 14nde 2008, 04:15
Xao
Medlem Group

Default Super hot laptop

Greit, jeg har blitt sendt hit av karbon.

Jeg har en Acer Aspire 5050 laptop, som opprinnelig var ment å være bare for arbeidet. Men, The Orange Box kom ut, og jeg måtte ha den. Jeg gjerne spille den, men i går la jeg merke til det var å bli veldig varmt. Jeg snakket med Carbon, som fortalte at å se på Core temp med SpeedFan, og sist gang jeg sjekket den, Core temp var "86C". Jeg snakket med en venn som sa at det er måten å varme, og til å ta en titt i BIOS for å se om det var et alternativ å øke vifte hastighet. Det var ikke slik jeg gjorde det samme i SpeedFan. Det var ikke et alternativ der, for meg minst.

Så jeg lurte på, er denne temperaturen normen, eller må jeg øke vifte hastighet?

Også, siden den siste temp lesing, jeg har forlatt den av.
Old 14nde 2008, 08:15
Donor Group

Default Super hot laptop

Det er ikke altfor varm. Det er godt innenfor design spec er av Turion være det doble TL eller enkel MK. Enkelt sagt, hvis temp er ikke overstiger den termiske avslutningsprosessen temperaturen så du er fin.

Turion's, av 90nm utvalg, som jeg tror du har tenkt av laptop modellnummer er god for 95c.

Temp av CPU er avhengig chassis evne til å holde det kjølig og bruk, Beregnigner og ambients. Ikke misforstå dette er en av de hotteste temps jeg har sett på en bærbar CPU men du kan kanskje klare å dempe det med noen aktiv kjøling, som i en fan base. Zalman gjøre noen gode modeller, som gjør Coolermaster.

Jeg bruker dette for husholdninger laptop. Saw temps slippe 6c ved kjøring på toppnivå.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 14nde 2008, 08:29
Xao
Medlem Group

Default Super hot laptop

Wow, takk for svar! Jeg vil bestille en av dem senere. Takk igjen.
Old 14nde 2008, 08:32
Donor Group

Default Super hot laptop

CPU er kjølt seg til resten av komponentene via en heatpipe som slanger til kanten av chassis hvor det ender i en heatsink, dette er så aktivt avkjølte og luften er tvunget ut av chassiset.

Hvis temp var påvirker ram du få krasjer, hvis det var påvirker grafikk løsning du få ting på skjermen. Hvis du får ingen av disse er det fint.

-Kanoakavirus
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Wanted: Super soaker monster XL thingie2 CJ Brukes Marketplace 9 29 nov 2008 13:34
Super kjøling! computeruler Bærevesker & Strømforsyning 31 7 oktober 2008 15:31
Super høy temp? computeruler CPUer, Hovedkort & RAM 8 27 april 2008 08:30
Hmm ... 8500GT super + 1GB d0od Kabinetter & Skjermer 5 22 mars 2008 13:21
Britians Raskest Super Computer CallumUK General Hardware Chat 3 8 februar 2008 13:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.