![]() |
|
| |||
| |||
| Hei! Jeg ser på de forskjellige bærbare datamaskiner på markedet i dag, og jeg kan ikke bestemme om en tablett eller en notatbok ville være en bedre ide. Jeg har en bærbar nå, og den vil passe bra for lenge, så det er ikke som jeg gjør noen kjøper en stund (kanskje et år eller så), men jeg lurer på hvor jeg skal lete det. Jeg er interessert i en tablett konvertible bærbare fordi det ville være fint å kunne ta notater og ting i klassen på min laptop, i stedet for å bruke papir (som er lett tapt) og jeg også glad i å bruke Photoshop til å spille med tegninger, men som akkurat nå er jeg stuck tegning med en mus: ( Men jeg også kreve ganske høy ytelse fra datamaskinen i form av maskinvare. Jeg liker spill som er min største bekymring, siden jeg ikke er særlig kjent med grafikkort, og jeg har problemer med å avgjøre om tablet PCer har anstendig grafikkort. De fleste av spillene som jeg spiller er ikke spesielt hardt med grafikk, men jeg liker å spille Oblivion (når jeg har tilgang til en datamaskin som kan), så hvis jeg kunne få en maskin med evner til å spille det, det ville være utrolig. Jeg har også kjørt et høyt antall prosesser på samme tid, så anstendig CPU-hastighet og RAM-størrelse ville være hyggelig. Jeg har hørt at tablettene har lavere ytelse og høyere pris, så jeg vet ikke om det vil være verdt det å kjøpe ett. Min nåværende laptop har 1,6 GHz dual core 64bit AMD CPU, 1GB RAM og en integrert NVIDIA-grafikkort (jeg er ikke sikker på det nøyaktige type), og om 90GB harddiskplass. Jeg fikk alle som for $ 999CDN I'm fine med omtrent alle de spesifikasjoner, men en bedre grafikkort vil være ideelt og * forhåpentligvis * a 2GHz CPU. Hva slags pris forskjellene jeg ser på for en tablet-bærbare konvertible sammenlignet med en tradisjonell bærbar PC, og hva tror du vil være tilgjengelig et år eller to fra nå? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| starter prisen for de fleste tablet PCer er $ 1000 og nyere. under at det vanligvis crap eller recertified eller åpne boksen, eller noe. det er en stor forskjell der. bare å ha muligheten til å skrive på skjermen, og snu den rundt og sånt gjør det så mye mer enn en bærbar datamaskin av samme caliber.
Her er en veldig billig tablett. http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16834147560 det er ganske anstendig med hva det tilbyr. siden du nevnte dere var ikke særlig kjent med grafikkort, vil jeg opplyse deg litt. Det finnes et par typer for PCer. PCI, PCI-E 16x og PCI-E 2.0. de går i rekkefølge fra verst til best. modellen i at tablett Jeg viste du har en modell som ville vært PCI. så da er det ikke veldig kraftig i det hele tatt. og dessverre, det er den eneste modellen som tilbys i en tablett. tablettene var aldri ment å være gaming bærbare datamaskiner. du kan sette ANDRE nice maskinvare der bordtennis nice prosessor, RAM og harddisk, men ingenting annet. du må liksom gi og ta litt. ønsker du Tablet-funksjonen, eller ønsker du ditt spill? Hvis svaret er ja til det første, får en tablett. ja til den andre, laptop. trolig ikke en veldig uplifting bit av nyheter, men det er den harde sannheten. ikke noe poeng ledende deg på. kortet som står i det, er GeForce GO 6150, hadde mange problemer med å gjengi ting som Portal som ikke var svært ujevn på grafikk. Oblivion vil sannsynligvis ikke kjøre. for å spille spill som Oblivion på en bærbar maskin, må du ha en modell i GeForce 7-serien og høyere. Hvis jeg var deg, jeg vil spare penger og få en meget fin laptop. så bare ta med laptop everywhere you go og skriv notater istedenfor scribbling dem. for pengene du vil betale for en slik tavle, kan du få en flott spillopplevelse laptop. Min System: Esekiel
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har brukt en av disse hps og jeg må si de er veldig god
| |||
| |||
| Sitat:
Men jeg virkelig gjøre føler at det ville være verdt å ta notatene i klassen på en tavle, så ville det være mulig deretter å plukke opp en billig Tablet PC (ingen convertibility) for notater og ting er på farten, og deretter ta en stasjonær ? Jeg vet du kan komme i veien mer i en stasjonær for mye billigere. Hvis jeg går den veien, de besparelser på å få et skrivebord i stedet for en bærbar vil måtte dekke minst halvparten av prisen for Tablet ... du tror det kan fungere? Hvis jeg skulle gjøre det på den måten, jeg trenger siden ingenting i form av maskinvare; egentlig det eneste jeg vil være på jakt etter er en fin trådløse kortet. Og faktisk, om noen har brukt en tablett her, hva er skriftlig underlag liker? Vil det være tett i det hele tatt å bruke papir? |
|
| |||
| |||
| vel dessverre svaret på som er så direkte og litt uheldig som det første var. er det virkelig ingen slike ting som "billige" tavle, fordi som jeg har nevnt, startstreken for dem alle var minst $ 1000 cahones. Det finnes noen billigere de mellom 750 og 1000 mark, men de er enten åpne boksen, eller recertified. betydning, det er risikabelt å kjøpe dem, fordi de kanskje ikke kommer med en garanti eller nødvendig utstyr som kabler eller plater eller noe. eller de vil komme med dårligere deler. så vesentlig, du ser på utgiftene 1000 uansett. som virkelig stinker. MEN arbeidsflatene er ganske enkelt å gjøre billigere. kan du få en topp av linjen modell for ca 800 dollar i disse dager. som inkluderer en grafikk-kortet som en av de nyeste modellene, dvs. GeForce 8800gt 512MB eller 9600gt. full spesifikasjoner kan inkludere en 160gig 7200RPM harddisk, 2 gigabyte for pengespill RAM, en fin Intel Core 2 Duo som E6750 og E8400, en anstendig hovedkort som P-35, en fin sak med et par vifter, en anstendig strømforsyning, en 16x DVD-stasjon, termisk lim og andre klokkene og plystre du kan tenke på. skrivebordet ideen er veldig veldig doable. Kanskje hvis du reist nær $ 2000 (det amerikanske dollar btw) du kan kjøpe alle delene for nice skrivebordet, og har fortsatt masse igjen å kjøpe at tablet-modell Jeg viste deg. men 2000 er en meget tøff merke til mål for og treffes. Jeg måtte scrimp og lagre hver krone jeg tjente bare å heve ca 650 for å kjøpe de fleste av mine deler. og min bygge likevel er ikke engang ferdig ennå. Jeg trenger å få en ny skjerm og et grafikkort. Men jeg jobbet på utdelinger for det meste. men minst er det doable, selv for meg. hvis du får en jobb, kan du antagelig øke nok over sommeren eller så. |
|
| |||
| |||
| Egentlig er jeg veldig heldig på den måten. Min universitetet er svært tungt basert på co-op opplevelse, så mens jeg ikke har somre av å få en sommerjobb (jeg har tre semestre i året i stedet for to) jeg bruke halvparten av min 5 år programmet på ulike co -op-jobber (som for øvrig betaler bedre enn en vanlig sommerjobb ved i detaljhandel eller fast food: P). Så heve $ 2000 bør ikke alle så ille, egentlig. Jeg har også vært sjekke ebay. Jeg har blitt fortalt at mange vil kjøpe en tablett, bestemmer de ikke liker den, og deretter prøver å selge den på ebay for noen ganger også halve prisen de kjøpte den for ny. Jeg er ikke sikker på om jeg stoler på ebay, men det er absolutt verdt en ser på. Jo mindre penger jeg kan sette inn i dette, jo bedre (fordi jeg kan bruke mer penger på undervisning). Nå, du sa at tabletter er tilgjengelige for under $ 1000 er crappy, men det er bra med meg, jeg er ikke akkurat ute etter en superdatamaskin her. Alt du må være i stand til å gjøre er å kjøre XP og OneNote (eller hva det tablett notat-tar programmet ...). Selv om de ikke hyggelig maskiner, hvis du vet om noen "crappy" tabletter, jeg forsatt ønsker å sjekke dem ut! |