![]() |
|
| |||
| |||
| Hej! Jag letar på olika bärbara datorer som finns på marknaden idag, och jag kan inte avgöra om en tablett eller en anteckningsbok skulle vara en bättre idé. Jag har en anteckningsbok just nu, och det blir bara bra på ganska länge, så det är inte som jag kommer att göra någon köper ett tag (kanske ett år eller så) men jag undrar vilken jag bör se den. Jag är intresserad av en tablett konvertibla bärbara eftersom det skulle vara fantastiskt att kunna göra anteckningar och saker i klassen på min laptop, i stället för att använda papper (som är lätt förlorade) och jag älskar att använda Photoshop för att spela med ritningar, men med just nu, jag fastnade dra med musen: ( Men jag kräver också ganska höga prestanda från min dator i form av hårdvara. Jag gillar spel som är min största oro, eftersom jag inte är särskilt bekant med grafikkort och jag har svårt att avgöra om Tablet PC har anständigt grafikkort. De flesta av de spel som jag spelar inte särskilt hårt på grafiken, men jag gillar att spela Oblivion (när jag har tillgång till en dator som kan), så om jag kunde få en maskin med kapacitet att spela att det skulle vara fantastisk. Jag kör även ett stort antal processer samtidigt, så anständigt processorhastighet och RAM-storlek skulle vara trevligt. Jag har hört att tabletter har lägre prestanda och högre pris, så jag vet inte om det ska vara värt att köpa en. Min laptop har 1.6GHz dual core 64bit AMD CPU, 1GB RAM-minne och en integrerad nvidia grafikkort (jag är inte säker på den exakta typen), och ungefär 90GB hårddiskutrymme. Jag fick allt detta för $ 999CDN Jag är bra med så gott som alla av dessa specifikationer, men ett bättre grafikkort skulle vara perfekt och * förhoppningsvis * en 2 GHz CPU. Vilken typ av prisskillnader jag titta på för en tablett-notebook Cabriolet jämfört med en traditionell bärbar dator, och vad tror ni kommer att finnas ett eller två år från nu? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| startpunkt för de flesta Tablet PC är $ 1000 och uppåt. genom att det oftast skit, eller recertified eller öppna fält eller något. det finns en stor skillnad där. bara har förmåga att skriva på skärmen och vänder runt och sånt gör det så mycket mer än en bärbar dator av samma kaliber.
Här är en mycket billig tablett. http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16834147560 det är ganska anständigt med vad den erbjuder. Eftersom du nämnde att du var inte så bekant med grafikkort, jag upplysa er lite. det finns ett par typer av datorer. PCI, PCI-E 16x, och PCI-E 2.0. de går för från sämst till bäst. modellen i den tablett jag visade du har en modell som skulle ha PCI. så med tanke på att det inte är mycket starka på alla. och tyvärr, det är den enda som erbjuds i en tablett. tabletter var aldrig tänkt att vara spelande laptops. Du kan sätta andra trevliga hårdvara i det, vilket innebär fin processor, RAM och hårddisk, men inget annat. du måste slags ge och ta lite. vill du tabletten funktionen, eller vill du spela? Om svaret är ja på den första, ta en tablett. ja till det andra, bärbar dator. förmodligen inte särskilt upplyftande lite nyheter, men det är den hårda sanningen. ingen idé leder dig vidare. kortet som finns i där, GeForce GO 6150, hade en massa problem som gör saker som Portal som inte var mycket grov om grafik. glömska förmodligen inte kommer att köras. För att spela spel såsom Oblivion på en bärbar dator, du skulle behöva en modell av GeForce 7-serien och högre. Om jag var du, jag skulle spara pengar och få en mycket trevlig laptop. sedan bara sätta din bärbara dator vart du än går och skriver dina anteckningar i stället för KLOTTER dem. för de pengar du betalar för en sådan tablett, du kan bli en utmärkt gaming laptop. Mitt System: Hesekiel
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har använt en av dessa HPS och jag måste säga att de är mycket bra
| |||
| |||
| Citat:
Men jag tycker att det vore värt att ta mina anteckningar i klassen på en tablett, så skulle det vara möjligt att sedan plocka upp en billig Tablet PC (ingen konvertibilitet) för anteckningar och saker på gång, och sedan ta ett skrivbord ? Jag vet att du kan få mycket mer i ett skrivbord för mycket billigare. Om jag går på det sättet, de besparingar på att få ett skrivbord istället för en bärbar dator måste täcka minst hälften av kostnaden för tablett ... du tror som kan fungera? Om jag skulle göra det på det sättet, jag måste nästan ingenting när det gäller hårdvara, verkligen, det enda jag letar efter är en trevlig trådlösa kortet. Och faktiskt, om någon har använt en tablett här, vad är det skriftligen ytan ut? Skulle det vara nära till alla att använda papper? |
|
| |||
| |||
| och tyvärr är svaret på det är så rak och lite olyckligt som den första en var. finns det verkligen något sådant som en "billig" tablett, för som jag nämnde, en startpunkt för dem alla var minst $ 1000 cahones. finns det några billigare mellan 750 och 1000 märket, men de är antingen öppet fält, eller recertified. mening, det är riskabelt att köpa dem eftersom de kanske inte kommer med en garanti, eller nödvändig utrustning såsom kablar eller skivor eller nåt. eller om de ska komma med lägre delar. så huvudsak du tittar på utgifterna 1000 oavsett vad. som verkligen suger. MEN skrivbord är ganska lätt att göra billigare. du kan bli en början i linje modell för ca 800 spänn i dessa dagar. som inkluderar en trevlig grafikkort såsom en av de senaste modellerna, det vill säga GeForce 8800gt 512MB, eller 9600gt. full specs kan innehålla en 160gig 7200rpm hårddisk, 2 gig i spel RAM, en trevlig Intel Core 2 Duo såsom E6750 eller E8400, ett anständigt moderkortet såsom p-35, ett fint fall med några fans, ett anständigt strömförsörjning, en 16x DVD-enhet, termisk pasta, och alla andra klockor och visselpipor du kan tänka dig. skrivbordet idén är väldigt mycket UPPFYLLBAR. Kanske om ni tog upp nära till $ 2000 (det är amerikanska dollar btw) som du kan köpa alla delar för trevligt skrivbordet och fortfarande har massor kvar att köpa som tablett modellen jag visade dig. men 2000 är ett mycket tufft markera att sträva efter och klicka. Jag var tvungen att KNUSSLA och spara vartenda öre jag tjänade bara ta upp ungefär 650 för att köpa de flesta av mina delar. och min bygga fortfarande inte ens är klar ännu. Jag behöver fortfarande få en ny bildskärm och ett grafikkort. Men jag arbetar på handouts för det mesta. men åtminstone är det UPPFYLLBAR, även för mig. Om du får ett jobb, du skulle förmodligen öka tillräckligt under en sommar eller så. |
|
| |||
| |||
| Faktiskt, jag är mycket lycklig på det sättet. Mitt universitet Programmet är starkt baserad på co-op erfarenhet, så även om jag inte har somrar på att få ett sommarjobb (jag har tre terminer per år istället för två) Jag spenderar hälften av min 5 år program på olika co -op-jobb (som för övrigt betalar bättre än ett vanligt sommarjobb på i detaljhandeln eller snabbmat: P). Så höjer $ 2000 bör inte vara så dåligt, faktiskt. Jag har också kollat på ebay. Jag har fått höra att många människor kommer att köpa en tablett, besluta att de inte tycker om det och sedan försöka sälja bort den på eBay för ibland till halva priset de köpte den för ny. Jag är inte säker på om jag litar på ebay, men det är definitivt värt en titta närmare på. Ju mindre pengar kan jag lagt ned på detta, desto bättre ( "orsaken kan jag spendera mer pengar på min undervisning). Ni sa att tabletterna för under $ 1000 är skit, men det är bra med mig, jag är inte precis ute efter en superdator här. Allt det måste kunna göra är att köra XP och OneNote (eller vad tabletten not-ta program är ...). Även om de inte är trevliga maskiner om du känner till några "skit" tabletter, jag skulle ändå vilja kolla upp dem! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag vill uppgradera Min Debatt CPU! | Hkcuong | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 22 juli 2009 17:51 |
| Toshiba M400 tabletten kommer inte att erkänna penna trycket | metalface | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 22 maj 2009 17:23 |
| Jag letar efter en tablett ... | pandahead | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 30 | 5 oktober 2008 14:03 |
| Kommer skriva tablett desigend för XP fungerar på en Mac | tjpearson | General Hardware Chat | 1 | 2 januari 2008 19:20 |
| Tablett! | coleshill | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 24 november 2007 06:15 |
| Thread Tools | |
| |