![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Killar, I'mt rying att hjälpa till som vän med den här en och hoppas någon kan hjälpa till med detta problem.
Han har har en Fujitsu Siemens Li1818 bärbar dator med en Intel ® Graphic Media Accelerator 950 PCI Express-grafikkort med upp till 128MB delat VGA minne och Direct X9 stöd ........ bla bla bla. När han ansluter den bärbara datorn till en 17 "LCD-bildskärm med en vanlig D-Sub VGA-kabel, det fungerar bra, men när han kopplar det till hans 32" Samsung han får en svart skärm. Samsung TV vet dess få en signal för om han unplugs VGA kabel-TV-skärmar "No Signal", om han pluggar det igen, "No Signal" försvinner och han får en svart skärm igen. Han är ganska bra med datorer osv, men har spenderat timmar på detta, installerade powerstrip, installerat olika drivrutiner, upgarded BIOS, installerat olika operativsystem, inklusive Vista (GASP!) Och skannade hundratals hemsidor, men ingen verkar ha ett svar - inte ens Fujitsu Siemens själva kan / kommer att hjälpa. Så om någon kan rekommendera något som han kan försöka, vore jag verkligen tacksam för. Tack på förhand för eventuella svar / förslag. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är du säker på att problemet inte är med TV-eller VGA-kabel i stället?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hi M8 den "Graphic Media Accelerator 950 PCI Express-grafikkort" på din polare laptop kan bara visas på en bildskärm på en max 2048x1536 vid 75 Hz Maximal upplösning så problemet är helt enkelt att han icke har tillräckligt GPU behörighet att använda den