mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA'er

Register

Vand på laptop - boot menuen synes nu & nogle nøgler er døde

Reply

Thread Tools
Old 23 oktober 2008, 05:11
Ny Medlem Gruppen

Default Vand på laptop - boot menuen synes nu & nogle nøgler er døde

hej,

Jeg bruger min computer til arbejde og fornøjelse, men jeg er ikke et avanceret techie så bære over med mig!

Desværre er nogle vand fik sprøjtede over min laptop (I know, I know ). Det gjorde ikke synes en masse, men en og en halv dage om jeg stadig har problemer. Der var ingen hissing eller sjove lugter overhovedet. Jeg har generelt overladt det alene og håbede ville det tørre ud.

Især omkring 5 nøgler ikke længere arbejde. Også musen touch pad undertiden virker, og undertiden doesnt, dvs. markøren bevæger sig rundt, men for at dobbeltklik jeg nogle gange nødt til at bruge klik på knappen nedenfor musen pad (fx når første opstart indtil jeg ikke længere kan dobbeltklikke på mit billede i forbindelse med min konto for at få adgang til det). Det meste af tiden sin ok skønt, og jeg kan dobbeltklik med pad.

Også, når jeg starter computeren op det giver mig en Boot Menu, mens dette aldrig bruges til at dukke op. Jeg vælger den første mulighed (der er 2), og det så går igennem den sædvanlige startprocessen. Jeg har ikke mistet noget data (dog har jeg bakket op de seneste filer siden mit sidste backup for fred i sindet).

Min laptop er en Olidata model: L51II0 (markedsføring navn Tehom 4903). Im benytter Vista Home (italiensk udgave).

Jeg håbede, at hvis det tørrede ud, nøglerne ville begynde at arbejde igen. Jeg må indrømme, jeg er nervøse over nysgerrige væk fra tastaturet, men hvis det vil hjælpe, så vil jeg.

Men hvad er bekymrende mig mere, er denne boot-menu, der vises. Hvad skal jeg gøre med dette?

Alle råd ville være meget velkomment. Tak
D.
Old 23 oktober 2008, 06:35
Administrator Gruppen

Laptop keyboards og musemåtter er lukkede enheder, så du får brug for reservedele, kunne forsøge eBay.

Men afhængigt af alder, at maskinen kan det ikke være det værd, dele og arbejdskraft omkostninger kan ud-vejs værdien af maskinen, og selv efter at have tilbragt en masse penge på det, du vil ikke få nogen garanti.

Kunne være tid til at erstatte det med noget nyt.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 oktober 2008, 06:55
Donor-Gruppen

Jeg er enig med Dave om at få en ny laptop, men hvis du ikke har råd til det ene eller det nye dele så du kan altid købe en laptop mus og bruge skærmen tastatur til at skrive.
Old 23 oktober 2008, 07:23
Ny Medlem Gruppen

Jeg må indrømme finanser er et problem i øjeblikket. Det er en skam, som den bærbare computer er kun et år gamle. Jeg har brug for at være i stand til at skrive store beløb for mit arbejde, så en skærmen tastatur egentlig ikke synes som en mulighed.
Jeg forsøger at få fat i et par venner, der kan have kontakter i reparation virksomhed. Jeg ville være interesseret i at få et tilbud i det mindste. Priserne kan ikke være alt for dårlige her i Italien, især gennem venner. Jeg ved det ikke endnu. Ellers vil jeg nødt til at bide den prik og få en ny konto
Tak både for besvarelse.
Old 23 oktober 2008, 11:33
Donor-Gruppen

Har du forsikring eller noget på den bærbare computer? som jeg har set nogle politikker, der dækker utilsigtet vandskade.

Mit system: Første OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Bundkort:
Gigabyte GA-35.-DS3L
RAM Hukommelse:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (r):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (e):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk drev (r):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Sag / PSU:
Corsair VX450
Køling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Network / Internet:
om bord / angiveligt 10Meg jomfrupulp kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 23 oktober 2008, 14:04
Medlem Gruppen

Køb en ny, Hent ny del, Dont tror du CNA reparere dele som dave sagt sin en lukket enhed.
Old 20 November 2008, 11:53
Administrator Gruppen

Kan også prøve en desktop USB-tastatur. Billige ene er omkring 5 Euro.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
At forsøge at reparere bærbar Beskadiget fra Water duparis00 Laptops, Mobiles & PDA'er 1 I dag 11:12
Hvordan åbner jeg Kommandoprompt, når jeg er i startmenuen splassht Windows-operativsystemer 8 7 november 2009 17:34
Spildt noget vand på min laptop blackmagic70 Laptops, Mobiles & PDA'er 3 20 September 2009 19:06
Computer fryser ved opstart menu - alt Lockup syer General Hardware Chat 1 25. maj 2009 07:30
Laptop Vand Spild Incident KingOmega Laptops, Mobiles & PDA'er 4 11 februar 2009 16:54
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.