mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Vann på laptop - oppstartsmenyen vises nå og noen nøkler er død

Reply

Thread Tools
Old 23 oktober 2008, 05:11
New Member Group

Hallo,

Jeg bruker min datamaskin for arbeid og fritid, men jeg er ikke en avansert techie så bære med meg!

Dessverre litt vann ble sprayet over min laptop (Jeg vet det ). Det gjorde ikke synes mye, men en og en halv dag på, jeg har fortsatt problemer. Det var ingen hissing eller morsomme lukter i det hele tatt. Jeg har generelt forlot det alene og håpet at det skulle tørke ut.

Spesielt om 5 tastene virker ikke lenger. Også musen touch pad iblant fungerer, og noen ganger ikke, altså. markøren flyttes rundt, men å dobbeltklikke jeg må bruke klikker knappen under musen puten (f.eks når første starte opp kan jeg ikke lenger dobbeltklikk på bildet mitt tilknyttet kontoen min for å få tilgang til det). Mesteparten av tiden sin ok om jeg kan dobbeltklikke med puten.

Også, når jeg starter maskinen opp det gir meg en Boot Meny, mens dette aldri brukt til å vises. Jeg velger det første alternativet (det er 2), og deretter går gjennom den vanlige oppstartsprosessen. Jeg har ikke mistet noen data (men jeg har sikkerhetskopiert de siste filene siden mitt forrige sikkerhetskopiering for sjelefred).

Min laptop er en Olidata modell: L51II0 (markedsføring navn Tehom 4903). Im bruker Vista Home (italiensk versjon).

Jeg håper at hvis det tørket ut tastene ville begynne å jobbe igjen. Jeg må innrømme jeg er nervøs for nysgjerrige bort fra tastaturet men om det vil hjelpe, så jeg vil.

Men hva er bekymringsfullt meg mer er dette boot menyen som vises. Hva bør jeg gjøre med dette?

Noen råd ville være svært velkommen. Takk
D.
Old 23 oktober 2008, 06:35
Administrator Group

Laptop tastaturer og musematter er forseglet enheter, så du trenger reservedeler, kunne prøve eBay.

Men avhengig av alderen på maskinen kan det ikke være verdt det, deler og arbeidskraft koster mai ut-veis verdien av maskinen og selv etter å ha brukt en last med penger på det du har ingen garanti.

Kanskje på tide å erstatte den med noe nytt.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 oktober 2008, 06:55
Donor Group

Jeg er enig med Dave om å få en ny laptop, men hvis du ikke har råd ett eller nye deler så kan du alltid kjøpe en laptop musen og bruke det skjermbaserte tastaturet for å skrive.
Old 23 oktober 2008, 07:23
New Member Group

Jeg må innrømme økonomi er et problem for øyeblikket. Det er en skam som laptop er bare et år gammel. Jeg må kunne type store mengder for arbeidet mitt så en skjermbaserte tastaturet ikke virkelig virke som et alternativ.
Jeg prøver å få tak i et par venner som har kontakter i reparasjon virksomhet. Jeg ville være interessant å få et tilbud minst. Prisene er kanskje ikke så ille her i Italia, særlig gjennom venner. Jeg vet ikke ennå. Ellers er jeg nødt til å bite i eplet og komme en ny
Takk både for å svare.
Old 23 oktober 2008, 11:33
Donor Group

Har du forsikring eller noe på den bærbare datamaskinen? som jeg har sett noen retningslinjer som dekker utilsiktet vann skade.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 23 oktober 2008, 14:04
Medlem Group

Kjøpe et nytt, få nye delen, Dont tror du cna reparere delene som dave sa dens en forseglet enhet.
Old 20th 2008 nov 11:53
Administrator Group

Kan også prøve en stasjonær USB tastatur. Billige er ca 5 Euro.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.