mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Vatten på laptop - startmenyn visas nu och några nycklar är död

Reply

Thread Tools
Old 23 oktober 2008, 05:11
New Member Group

Default Vatten på laptop - startmenyn visas nu och några nycklar är död

hej,

Jag använder min dator för arbete och nöje, men jag är inte en avancerad techie så bär med mig!

Tyvärr lite vatten fick sprutas över min laptop (jag vet, jag vet ). Det gjorde verkar mycket, men en och en halv dag om jag fortfarande har problem. Det fanns ingen FRÄSNING eller roligt luktar alls. Jag har i allmänhet lämnat den ensam och hoppades att det skulle torka ut.

I synnerhet om 5 knappar inte längre fungerar. Också musen touch pad ibland fungerar och ibland doesnt, dvs. markören flyttas runt, men att dubbelklicka jag ibland måste använda klicka på knappen under den musmatta (t.ex. vid första uppstart upp kan jag inte längre dubbelklicka på min bild är kopplad till mitt konto för att komma åt den). De flesta av de Temne sitt ok ändå och jag kan dubbelklicka med pad.

Dessutom, när jag startar datorn upp det ger mig en Boot Menu, medan detta aldrig användas för att visas. Jag väljer det första alternativet (det finns 2) och sedan går genom den vanliga startprocessen. Jag har icke förlorat några uppgifter (Men jag har uppbackning de senaste filerna sedan min senaste backup för sinnesfrid).

Min laptop är en Olidata modell: L51II0 (marknadsföring namn Tehom 4903). Im använder Vista Home (italienska versionen).

Jag hoppades att om det torkade ut nycklarna skulle börja arbeta igen. Jag måste erkänna jag är nervös för nyfikna från tangentbordet, men om det kommer att hjälpa, då jag kommer.

Men det är oroande mig mer här uppstartsparametern menyn som visas. Vad ska jag göra av detta?

Några råd skulle vara mycket välkommet. Tack
D.
Old 23 oktober 2008, 06:35
Administrator Group

Laptop-tangentbord och mus kuddar är slutna enheter, så du behöver reservdelar, skulle kunna försöka eBay.

Men, beroende på åldern på maskinen är det kanske inte värt det, delar och arbetskostnader maj extrajudiciella sätt värdet av maskinen och även efter att ha spenderat en massa pengar på det har du inga garantier.

Kan vara dags att ersätta det med något nytt.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 oktober 2008, 06:55
Givargruppen

Jag håller med dave om att få en ny laptop, men om du inte har råd med en eller nya delar så kan du alltid köpa en bärbar dator musen och använda skärmen tangentbordet för att skriva.
Old 23 oktober 2008, 07:23
New Member Group

Jag måste erkänna finanserna är en fråga för tillfället. Det är en skam som den bärbara datorn är bara ett år gammal. Jag behöver kunna skriva stora mängder för mitt arbete, så ett skärmen tangentbordet inte riktigt verkar vara ett alternativ.
Jag försöker få tag i ett par vänner som har kontakter i reparationsverksamhet. Det skulle vara intressant att få en offert åtminstone. Priset får inte vara alltför dåligt här i Italien, i synnerhet genom vänner. Jag vet inte ännu. Annars jag måste bita ihop och få ett nytt
Tack både för att svara.
Old 23 oktober 2008, 11:33
Givargruppen

Har du försäkring eller någonting på den bärbara datorn? som jag har sett en del politik som täcker olyckshändelse vattenskador.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 23 oktober 2008, 14:04
Ledamot Gruppen

Köp en ny, få nya sidan, Dont tror att du CNA reparera de delar som dave sa dess en sluten enhet.
Old 20 november 2008, 11:53
Administrator Group

Kan också prova ett skrivbord USB-tangentbord. Cheap en ca 5 Euro.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Försöker reparera Laptop Skadade från Water duparis00 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 27 November 2009 11:12
Hur gör jag Öppna Kommandotolken när jag är i Boot Menu splassht Windows-operativsystem 8 7 november 2009 17:34
Spillde lite vatten på min laptop blackmagic70 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 20 September 2009 19:06
Datorn låser sig vid uppstart menyn - Totalt ARREST syer General Hardware Chat 1 25 maj 2009 07:30
Laptop Vatten spill Incident KingOmega Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 4 11 februari 2009 16:54
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.