Vad gör jag för fel här? Hej alla. Vänligen bära med mig för att jag egentligen vet mycket lite om datorer ... om det är på fel ställe, det är förmodligen därför jag inte förstår den terminologi för att uttrycka det i rätt kartong ...
Så. De senaste bärbara dator jag hade var skräddarsydd byggnad. Jag råkade gjorde några riktigt dumma saker, och hålls på överhettning och sett bakat den. Det gjorde den här grejen var när jag skulle ändra vinkel på skärmen, det skulle blixt olika färger, och ibland gå av helt ... Jag antar detta innebär någon form av kort, oavsett ansluter övervaka att huvuddelen av dator, har jag rätt? Tja, i alla fall den bärbara datorn är död.
Jag har en laptop drygt ett år sedan. Det var nynnar längs stora. Då kanske en månad sedan, gissa vad det började göra. Jaja, mer färg föränderlig. Det började en gång i en blå måne, och nu är det ganska mycket varje gång jag flyttar övervaka ... Ibland har jag att spendera en minut eller två att leta efter en situation där stora delar av den färg som inte är rött eller fuschia. Och ibland är det bara tur helt vit med ett par små ränder ner skärmen. Vid den tidpunkten, jag stänger den och låt den stå en stund, och när jag öppnar den igen upp det är alltid bra. Det verkar bli värre ju längre laptop har påslagen, så stängs i cirka 20 minuter kommer det mesta att lösa problemet (men vem vill ha för att stänga varje halvtimme eller så?)
Om det gör någon skillnad, det är en Acer Aspire. Det har inte ändrats alls. Och min syster har exakt samma dator och har inte haft några problem så här. Så jag tänkte att det måste finnas något jag gör det är bara platt-out dum som stekning min bärbara datorer. Jag kan inte göra någonting handböckerna säga inte, men två bärbara datorer har samma problem i rad gör att det verkar som om jag måste vara som orsakar det. Om någon har några idéer om vad som kan hända och vad jag kan göra för att stoppa detta en från imploding på mig, det skulle vara mycket uppskattat.
(Dessutom, strax utanför handen gör någon råkar veta hur mycket det skulle kosta att få ett problem som detta fast?) |