mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

What's your Killar Outlook på en 900 $ laptop?

Reply

Thread Tools
Old 23 juni 2009, 16:29
New Member Group

Default What's your Killar Outlook på en 900 $ laptop?

Tja jag nu på marknaden för en ny bärbar dator för att ersätta min gamla döda HP och jag är i ljuset spel, jag menar det nuvarande systemet jag använder är en AMD Athlon 2 GHz med 1.5GB DDR2 RAM, och det värsta grafikkort som någonsin gjorts: ett Nvidia 6100, (men den har en sista skratta: Windows 7 x64) och det bara inte klippa det för spel på något sätt, (sin raket snabbt för daglig användning dock riktigt bra.). .. sooo Här är den setup jag tittar på och det är ... cool faktiskt: msi Gx620-001US
Så vad är din killar yttrande av den, turbo knapp overclocks processorn till någonstans från 2.6GHz till 2.83GHz, beroende på system temp behandlingar, från vad jag har läst.
Här är försäljning sida för det:Clicky klick
Även om ni vet en bättre inställning för priset, helst en som inte ser ut som en spray målade fiskar i något slags (alias ingen Alienware / Qosmio)
Old 23 juni 2009, 17:38
New Member Group

Hmm, redigera knappen inte finns, som första länken ska vara: http://www.msimobile.com/level3_prod...px?cid=6&id=67
Old 24 juni 2009, 02:10
Givargruppen

ok är du lookign till en dator eller en laptop? om det är en dator är det väl väl värt det mer som du kan bygga den själv vinna en hel del kunskap och reservdelar gör det och sedan även att spara en massa pengar när byggnaden i stället för att köpa färdiga.
Old 24 juni 2009, 13:17
Givargruppen

Köp ett grafikkort och en netbook i stället för att betala $ 900 för att spela spel på låg.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 24 juni 2009, 13:39
New Member Group

Citat:
Tja jag nu på marknaden för en ny laptop
Erm ^
Tja, jag vill ha mer än en netbook Men jag menar en core 2 solo inte intresserar mig, inte heller ett gig RAM-minne, är jag inte rädd för att köpa begagnad och linix utrustning.
Old 24 juni 2009, 13:41
Givargruppen

Hmmm så sonicjet Vad vill du min vän?
Old 24 juni 2009, 19:26
New Member Group

hmm, ja ... Jag vill ha en bärbar dator som kan köra fortare än vad jag har sett, för vardagsbruk, plus möjlighet till spel om det behövs, jag tror jag har hittat min behandlar brytarens idé men jag är en stolt användare av Windows 7 x64 och jag tror jag kommer att försöka använda Microsofts EULA avtal mot dem och förneka det, så jag kan vidga mitt sortiment till $ 1100 (IE $ 200 tillbaka till mig via vista bidrag) och använda en 64bit OS använder du följande specifikationer Jag vill ha:
4gigs RAM
2,4 GHz + CPU
GPU på ett nvidia 9600m GT eller bättre.
Kinda kant-y ser men inte ser ut som en leksak (no wave-y grafik gillar Asus ether)
Old 25 juni 2009, 04:31
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av Sonicjet View Post
Jag vill ha en bärbar dator som kan köra fortare än vad jag har sett, för vardagsbruk, plus möjlighet till spel om det behövs
Citat:
Ursprungligen postat av Sonicjet View Post

GPU på ett nvidia 9600m GT eller bättre.
En 9600m GT är knappast högst upp i sortimentet. Mycket långt därifrån.

Dessa datorer är skit för spel, period.

Om du är en seriös spelare, köpa ett skrivbord.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 25 juni 2009, 04:42
Givargruppen

Yh jag andra att Sonic bärbara datorer är inte för spel min vän, datorer är billigare, lättare att bygga och kommer att spara mycket pengar. Och du kommer att få erfarenhet av att bygga och installera program från grunden.
Old 25 juni 2009, 06:22
Administrator Group

Det är inte bara till kostnaden, tillverkar bara inte ställa upp på rad hårdvara i bärbara datorer, så även med oändlig pengar, ett skrivbord kommer att pissa hela det eftersom dessa laptops du söker finns inte.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hej grabbar jag är ny på detta brunomorin Presentera dig här 4 19 december 2008 12:34
Hej killar, Jag behöver hjälp porter Off Topic Discussion 2 30 december 2007 14:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.