![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej:
Jeg har kontor med fem netbaserede comptuers og en server. Jeg søger at få adgang til mit netværk fra min egen computer på kontoret. Jeg kan få forbindelse til min server via Remote Desktop Connection, men jeg vil opdatere og gemme filer jeg arbejder på derhjemme til nettet. Jeg har haft flere forslag: VPN, Mirror Server, UltraVNC anvendes af en fjernforbindelse til at gemme og overføre filer. Er der andre muligheder? Hvad er mit bedste bud? Min antallet af computere på nettet fordobles i de næste seks måneder for i alt 10-12. Tak |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Spejl Server, som du sikkert ved, betyder det dobbelte af den diskplads brug. Du vil også brug for en form for ansøgninger, der automatisk synkroniserer både til hinanden.
VPN er fra hvad jeg ved af det, en smerte at oprette. Du er nødt til at indstille adgangskontrol og lignende. Jeg har altid kun været på brugerens side af denne, så jeg ved ikke meget om det. UltraVNC er det eneste, jeg har arbejdet med fra dette parti. Du kan styre en udenlandsk skrivebordet (som med MS's Remote Desktop), men du kan også overføre filer. Det vil formentlig være den letteste at sætte op. Mit system: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej
Hvilken software har serveren kører? Mange tak Leo |
|
|
|||
|
|||
|
VPN vil og er din bedste satsning. Det er ikke en smerte at oprette, det er meget nemt faktisk. Der er nogle VPN-klienter, der er en smerte at oprette softwaren på klientsiden, men Thats alle i overensstemmelse med den specifikke software-leverandør. Du er meget begrænset med RDP, og VNC er god til at kontrollere fjernskriveborde, og overføre filer, men har været kendt for at have problemer i mixed-mode i multi-platform miljøer. Det er heller ikke så hurtigt som en VPN-forbindelse. Hvad du prøver at gøre, er, hvad et stort flertal af de forretninger derude gøre, og den mest anvendte protokol er VPN på grund af dens hastighed, brugervenlighed, pålidelighed og sikkerhed.
For en virksomhed på størrelse med din, en SoHo firewall ligesom brændkammeret eller SonicWall er, hvad en masse andre virksomheder, der bruger størrelse, og de har VPN-funktioner indbygget, som er ekstremt nemme at sætte op. Du kan oprette VPN-, bruger-lister, og få adgang til kontrol med det hele via http (s) (browser), og så er du god til at gå. |
|
|
|||
|
|||
|
Den server, der kører Windows Server2003.
Hvis jeg går med en VPN firewall ... som jeg ikke ved noget om ... er der en specielt nogen vil anbefale? Hvor let er det at sætte en VPN-op ... IT-tech påkrævet? |
|
|
|||
|
|||
|
Nok bedst for mig at henvise dig til MS for det.
Der er naturligvis en masse ting, du kan læse. Jeg ville nok anbefale denne artikel. |
|
|
|||
|
|||
|
For et kontor af denne størrelse, vil jeg anbefale Firebox eller Sonicwall. De er begge gode mærker. Eller en Cisco produkt til SoHo-netværk. Men de artikler, som blev indsendt i posten over mig er meget god ting at læse om, hvis du ikke ved meget om VPN's. De er nemme at sætte op, og er normalt en fejlfri, men du skal vide, hvad du gør. Har en IT-person, der ville være en stor hjælp også.
|
|
|
|||
|
|||
|
Fandt dette, ved ikke, om det er egnet til, hvad du ønsker.
http://www.iopus.com/ipig/?ref=padipigs Sand er gratis og giver mulighed for remote logins.