![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei: Jeg har kontor med fem nettverk comptuers og en server. Jeg ønsker å få tilgang til nettverket fra mitt hjemmekontor datamaskin. Jeg kan få koblet til serveren min via Remote Desktop-tilkobling, men jeg ønsker å oppdatere og lagre filer jeg jobber på hjemme nettverket. Jeg har hatt flere forslag: VPN, Mirror Server, UltraVNC brukt av ekstern tilkobling for å lagre og overføre filer. Finnes det andre alternativer? Hva er mitt beste spill? Min antall datamaskiner i nettverk skal doble seg de neste seks månedene for totalt 10-12. Takk |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Mirror Server, som du sikkert vet betyr dobbelt så mye diskplass bruk. Du vil også trenge en slags programmer som automatisk synkroniseres både til hverandre.
VPN er fra det jeg vet om det, en smerte å sette opp. Du må sette tilgangskontroll og lignende. Jeg har bare vært på brukerens side av denne, så jeg vet ikke mye om det. UltraVNC er det eneste jeg har jobbet med fra denne mye. Du kan styre en utenlandsk skrivebordet (som med MS Remote Desktop), men du kan også overføre filer. Dette vil trolig være den enkleste å sette opp. Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
| |||
| |||
| Hei Hvilken programvare har server kjøres? Mange takk Leo |
|
| |||
| |||
| VPN ønsker og det beste alternativet. Det er ikke vondt å sette opp, er det veldig enkelt faktisk. Det er noen VPN-klienter som er vondt å sette opp programvaren på klientsiden, men thats all i samsvar med det bestemte programvareleverandør. Du er veldig begrenset med RDP, og VNC er bra for å kontrollere eksterne skrivebord, og overføring av filer, men har vært kjent for å ha problemer i mixed-mode i flerplattformmiljøer. Det er heller ikke like fort som en VPN-forbindelse. Hva du prøver å gjøre er det et stort flertall av virksomheten der ute gjøre, og den mest brukte protokollen er VPN på grunn av dens hastighet, brukervennlighet, pålitelighet og sikkerhet. For en bedrift på størrelse med din, en SoHo brannmur som Firebox eller SonicWall er det en rekke andre bedrifter som bruker størrelse, og de har VPN-funksjoner innebygd, noe som er svært enkle å sette opp. Du kan sette opp VPN bruker lister og tilgangskontroll med alt gjennom http (s) (nettleser), og da er du god til å gå. |
|
| |||
| |||
| Serveren kjører Windows Server2003. Hvis jeg går med en VPN brannmur ... som jeg vet ingenting om ... er det en spesielt noen vil anbefale? Hvor lett er det å sette opp en VPN ... IT tech nødvendig? |
|
| |||
| |||
| Sannsynligvis best for meg å henvise deg til MS for det. Det er selvsagt en rekke ting du kan lese. Jeg vil nok anbefale denne artikkelen. |
|
| |||
| |||
| For et kontor av denne størrelsen, vil jeg anbefale Firebox eller SonicWall. De er begge gode merkevarer. Eller en Cisco-produkt for SoHo nettverk. Men de artiklene som ble postet i innlegget over meg er veldig god ting å lese om hvis du ikke vet mye om VPN. De er enkle å sette opp, og er vanligvis problemfri, men du trenger å vite hva du gjør. Å ha en IT-person ville det være mye hjelp også. |
|
| |||
| |||
| Fant denne, vet ikke om det er egnet til det du ønsker. http://www.iopus.com/ipig/?ref=padipigs Virkelig er gratis og tillater ekstern pålogging.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Tilgang til Vista uten et passord | MJM | Windows-operativsystemer | 18 | 29 august 2008 03:18 |
| Beklager sin igjen - Utskriftsproblemer over nettverket + Tilgang til en datamaskin | rbscooby | Nettverk, modem og VoIP | 10 | 28 april 2008 13:58 |
| Tilgang til en kansellert e-postkonto | atomicjenn01 | Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon | 1 | 3 februar 2008 13:48 |
| Ekstern tilgang til en datamaskin gratis via LAN | vk3fcll | General Software Chat | 2 | 24 januar 2008 18:00 |
| Control Engineering Win2000/Remote Control Software, Going Network | 597 | General Software Chat | 1 | 28 nov 2007 13:19 |
| Thread Tools | |
| |