![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alle, nye til dette forum, men jeg troede det ville være det bedste sted at finde nogle hårdt tiltrængte info.Ive nylig ved hjælp af en trådløs router (Linksys wrt54gs) nr. hjuls problemer, men im meget sikkerhed bevidst og efter reeding om, hvor let det er at knække sikkerheden på disse ive besluttet at anvende powerline adapters.My Problemet er dem, im ser på http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-32721 siger, at jeg også nødt til at købe en router. Hjælp som jeg troede, de var bare stikket i og væk du går, har jeg begrænset computer viden så lidt rådgivning om dette ville være en stor hjælp ..... tak .... Dave |
|
| |||
| |||
| Højre. Har du et password på dit trådløse netværk? Hvis ja, hvad sikkerhed type siger den til dit netværk? Hvis sin WEP derefter yeah itll være temmelig nemt at hacke. Hvis sin WPA det vil blive yderst vanskeligt at hacke, og hvis dets WPA-PSK derefter itll formentlig være umuligt at komme ind uden password> ændrer den til WPA eller WPA-PSK ville være din bedste løsning. Hvis du vil vide, hvordan du gør kontrollere alt, så lad mig det vide. Der er alle typer af potentielle problemer med powerlne netværk. Velkommen til forum Dave. |
|
| |||
| |||
| Tak for svaret Jimmy, ive faktisk solgte routeren nu, men im sikker på, at det var WEP. Om disse problemer med powerline adaptersany chance kan du uddybe dem eller måske vedlægge et link til de problemer, som im have lidt glæde finde noget på dem. thanks Dave |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis du er virkelig bekymrede for sikkerheden, et kablet netværk vil være din bedste løsning. Mere hassel, men meget sikker.
Med et kablet netværk, der ikke er nogen sikkerhed bekymringer. Den powerline-adaptere er ikke helt trådløse, så er ikke så langt væk fra et kablet netværk, men de har stadig potentielle sikkerhedsproblemer. Har en læse her: http://tech.yahoo.com/gd/powering-up...k-usage/153487 Også mange powerline-adaptere bruge USB-porte, hvilket kan være en flakey interface til de bedste af gange og de er afhængige af software, installeres på hver pc, for sikkerhedsbeskyttelse. Alt dette i forhold til en lige frem Ethernet oprettet, efterlader mange områder for problemer og spørgsmål. Den Linksys WRT54G tht du parted med kan have været sat til WEP encrypyion, men en simpel ændring af indstilling ville have gjort det muligt for dig at bruge mere sikre WPA, at Jimmy Hat nævnt ovenfor. HTH Mit system: Hjem Build
|
|
| |||
| |||
| takket Phil, at der interessant læsning og noget at tænke over. Dave |
|
| |||
| |||
| Yeah det powerline adapter arent helt sikkert, du gerne være i orden, men det ville ikke være så sikker som et Ethernet-netværk eller måske endda et WPA trådløse netværk I dont know. Oh btw WPA-PSK isnt en mere sikker version af WPA som jeg sagde, at det var, er det grundlæggende de "home version" af WPA (hvad det så end betyder). På powerline adapter foran Ive hørt om problemer med interferens og generelt upålidelige, men om disse problemer er blevet fastsat i de nyeste modeller I dont know. Beklager cant find nogen websider faktisk beskriver de problemer, men jeg vil holde øje ud. |
|
| |||
| |||
| cheers for, at Jimmy, ive faktisk købt en bedre trådløs router nu (Belkin), at det var en doddle til at oprette og har alle de sikkerhedsmæssige spørgsmål, som jeg var bekymret sorteret. |
|
| |||
| |||
| Alrighty derefter. Great stuff. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Alternativ til Pixela 3 - Canon HFS10 | jjuli | Multimedia & Codecs | 0 | 12 juni 2009 15:23 |
| Er der et alternativ til Internet Explorer? | Carolyn T | Webbrowsere & FTP Klienter | 18 | 17 marts 2009 06:23 |
| Windows XP PC Alternative | Brenna | Linux & Alternative OS | 11 | 27 februar 2009 21:41 |
| Alternativ til PSU strømstikket for Sys sag fan | James X | Cases & Strømforsyninger | 7 | 18th Dec 2008 19:50 |
| Enhver bruger en kvalitet alternativ til firefox / opera? | Buchanan | Webbrowsere & FTP Klienter | 6 | 17 februar 2008 04:36 |
| Thread Tools | |
| |