mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Alternativ til trådløst.

Reply

Thread Tools
Old 6 desember 2007, 10:25
New Member Group

Default Alternativ til trådløst.

Hei alle, ny i dette forum, men jeg trodde det ville være det beste stedet å finne mye nødvendig info.Ive nylig ved hjelp av en trådløs router (Linksys wrt54gs) nei hjul problemer men im svært sikkerhet bevisst og etter reeding om hvor enkelt det er å knekke sikkerheten på disse Ive besluttet å bruke POWERLINE adapters.My problemet er de im ser på http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-32721 sier at jeg må også kjøpe en router. Hjelp som jeg trodde disse var det bare å koble inn og vekk du går, har jeg begrenset datamaskinen kunnskap så litt råd om dette ville være en stor hjelp ..... takk .... DAVE
Old 6te Dec 2007, 15:25
Medlem Group

Høyre. Har du et passord på trådløse nettverk? I så fall hva sikkerhet type står det for nettverket? Hvis dens WEP deretter yeah itll være ganske enkelt å hacke. Hvis dens WPA det vil bli svært vanskelig å hacke og hvis WPA-PSK deretter itll trolig være umulig å komme inn uten passord> Endre den til WPA og WPA-PSK ville være det beste alternativet. Hvis du vil vite hvordan du gjør alle som så gi meg beskjed. Det er alle slags mulige problemer med powerlne nettverk. Velkommen til forumet Dave.
Old 7nde Dec 2007, 05:04
New Member Group

Takk for svaret, Jimmy Ive faktisk solgt ruteren nå, men im at det var WEP. Om disse problemene med POWERLINE adaptersany sjanse kan du utdype dem eller kanskje legge en lenke til de problemene som im har lite glede å finne noe på dem. takket DAVE
Old 7nde Dec 2007, 05:54
Donor Group

Hvis du er veldig bekymret for sikkerheten, et kablet nettverk vil være det beste alternativet. Mer Hassel, men veldig sikker.
Med et kablet nettverk, er det ingen sikkerhet bekymringer.
Den POWERLINE adaptere ikke helt trådløst, så er ikke så fjernt fra et kablet nettverk, men de har fortsatt potensielle sikkerhetsproblemer.

Har lest her:

http://tech.yahoo.com/gd/powering-up...k-usage/153487

Også mange POWERLINE adaptere bruke USB-porter, noe som kan være en flakey grensesnittet til de beste av ganger, og de er avhengige av programvare installert på hver PC, for sikkerhetsbeskyttelse.
Alt dette sammenlignet med en rett frem Ethernet satt opp, forlater mange områder for problemer / spørsmål.

The Linksys WRT54G tht du delt med kan ha blitt stilt til WEP encrypyion, men en enkel endring av innstillingen ville ha lov til å bruke mer sikker WPA at Jimmy Hat nevnt ovenfor.

HTH

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7nde Dec 2007, 06:30
New Member Group

takket Phil, som gjorde interessant lesning og noe å tenke på. DAVE
Old 12 desember 2007, 15:57
Medlem Group

Ja det POWERLINE adaptere Arent helt sikkert, du vil være i orden, men det vil ikke være så sikker som et Ethernet-nettverk eller kanskje en WPA trådløst nettverk I dont know. Oh btw WPA-PSK isnt en sikrere versjon av WPA som jeg sa det var det i utgangspunktet den hjem versjon "av WPA (hva det betyr). På POWERLINE adapter foran Ive hørt om problemer med forstyrrelser og generell unreliability, men om disse problemene er løst i den nyeste modellene jeg dont know. Beklager skrånende finner noen websider faktisk detaljering problemene men jeg vil holde utkikk.
Old 13th Dec 2007, 12:03
New Member Group

Skål for at Jimmy, Ive faktisk kjøpt en bedre trådløse ruteren nå (Belkin) som var en doddle å sette opp og har alle sikkerhetsproblemer jeg var bekymret sortert.
Old 13 desember 2007, 14:34
Medlem Group

Alrighty da. Great stuff.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.