![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, ny på detta forum men jag tyckte det skulle vara den bästa platsen att hitta några välbehövliga info.Ive nyligen via en trådlös router (Linksys WRT54GS) ingen rulle problem men im mycket säkerhet medvetet och efter reeding om hur lätt det är att knäcka säkerheten på dessa ive beslutat att använda elnätskommunikationsutrustningens adapters.My problemet är de viktiga att titta på http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-32721 säger att jag måste också köpa en router. Hjälp som jag trodde det var bara plugga in och bort du gå, jag har begränsat dator kunskap så lite råd om detta skulle vara en stor hjälp ..... tack .... DAVE |
|
| |||
| |||
| Höger. Har du ett lösenord på ditt trådlösa nätverk? Om så är fallet vad säkerhet typ står det för ditt nätverk? Om dess WEP sedan yeah itll vara ganska lätt att hacka. Om dess WPA det blir oerhört svårt att hacka och om dess WPA-PSK då itll antagligen vara omöjligt att komma in utan lösenord> Ändra den till WPA eller WPA-PSK skulle vara det bästa. Om du vill veta hur man gör kontrollera att sedan tala om det för mig. Det finns alla typer av potentiella problem med powerlne nätverk. Välkommen till forumet Dave. |
|
| |||
| |||
| Tack för svaret Jimmy, ive säljs routern nu men im säker på att det var WEP. Om dessa problem med elnätskommunikation adaptersany chans att du kan utveckla dem eller kanske bifogar en länk till de problem som im med lite glädje finna någonting om dem. tack DAVE |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du verkligen är orolig för säkerheten, ett trådbundet nätverk kommer att vara det bästa. Mer Hassel, men mycket säker.
Med ett trådbundet nätverk, det finns ingen säkerhet bekymmer. Den elnätskommunikationsutrustningens adaptrar inte är helt trådlösa, så är inte så långt ifrån ett trådbundet nätverk, men de har fortfarande potentiella säkerhetsproblem. Ha en läsa här: http://tech.yahoo.com/gd/powering-up...k-usage/153487 Även många elnätskommunikationsutrustningens adaptrar använda USB-portar, som kan vara en flakey gränssnittet på den bästa av tider och de bygger på programvara installeras på varje dator, för säkerhetsskydd. Allt detta jämfört med ett rakt fram Ethernet inrättas, lämnar många områden för problem och frågor. Linksys WRT54G THT du parted med kan ha varit inställd på WEP encrypyion, men en enkel förändring av inställningen skulle ha gjort det möjligt för dig att använda den säkrare WPA att Jimmy Hat som nämns ovan. HTH Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| tack Phil, som gav intressant läsning och något att tänka på. DAVE |
|
| |||
| |||
| Ja det elnätskommunikationsutrustningens adaptrar Arent helt säker, du skulle bli bra men det skulle inte vara så säker som ett Ethernet-nätverk eller kanske en WPA trådlöst nätverk Jag vet inte. Oh btw WPA-PSK isnt en säkrare version av WPA som sagt var, det är i huvudsak "home version" av WPA (vad det nu betyder). På elnätskommunikationsutrustningens adapter framför Ive hört om problem med störningar och allmänna opålitlighet, men om dessa problem har fastställts i de senaste modellerna Jag vet inte. Tyvärr skränande finna någon webbsidor egentligen en beskrivning av de problem, men jag ska hålla ögonen öppna. |
|
| |||
| |||
| Skål för att Jimmy, ive faktiskt köpt en bättre trådlös router nu (Belkin) som var en doddle att ställa upp och har alla säkerhetsfrågor Jag var orolig för sortering. |
|
| |||
| |||
| Okej då. Great stuff. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Alternativ till Pixela 3 - Canon HFS10 | jjuli | Multimedia & Codecs | 0 | 12 juni 2009 15:23 |
| Finns det ett alternativ till Internet Explorer? | Carolyn T | Webbläsare & FTP Klienter | 18 | 17 mars 2009 06:23 |
| Windows XP PC Alternativa | Brenna | Linux & Alternativa OS | 11 | 27 februari 2009 21:41 |
| Alternativ till PSU strömkontakten för Sys mål fläkt | James X | Cases & Power Supplies | 7 | 18 december 2008 19:50 |
| Den som använder en kvalitet alternativ till firefox / opera? | Buchanan | Webbläsare & FTP Klienter | 6 | 17 februari 2008 04:36 |
| Thread Tools | |
| |