mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

ASUS WL-107G begrenset eller ingen forbindelse

Reply

Thread Tools
Old 28 juni 2008, 04:35
Medlem Group

Default ASUS WL-107G begrenset eller ingen forbindelse

Hei folkens, Jeg lurte på om du kunne hjelpe meg.
vel her er situasjonen:

Jeg har et lite lokalnett som er koblet til Internett, nettverket består av 6 maskiner (3 PC-er og 3 laptopper), disse er koblet til et trådløst Buffalo router (laptopper trådløse, stk ledning) Jeg er med jomfru media og har en 20MB tilkobling.
Jeg har kjøpt en ny bærbar maskin (Toshiba Satellite Pro A10) og kjøpte en ASUS WL-107G trådløst kort for bærbare.
Jeg plugget den i og pr vanlig registrerer det og jeg installerte driverne osv.
MEN
det står på programvaren som jeg får med ASUS at jeg koblet fine men jeg har begrenset eller ingen forbindelse! og kan ikke nå internett!
Jeg har nullstilt ruteren et par minutter ... didnt work, tok av alle andre tilkoblinger på nettverket ... didnt work, prøvd å deaktivere og reenabling den bærbare PC trådløs forbindelse, didnt work, reparere tilkoblingen, osv. ... ideer folkens? Jeg vet jeg er nok bare mangler en liten detalj som gjør meg sparke meg
All hjelp er verdsatt! mange takk folkens
Old 28 juni 2008, 05:06
Medlem Group

du tryed slå av passord for å komme inn på ruteren, bare for å sikre at det ikke er sikkerhet?
Old 28 juni 2008, 06:05
Medlem Group

Hei Det stemmer jeg ikke har et passord eller en kryptering osv., er det all deaktivert.
Old 28 juni 2008, 06:09
Medlem Group

ok ikke så beklager jeg couldnt hjelp, har du tryed den i en annen maskin?
Old 28 juni 2008, 16:24
Medlem Group

Nope Ive ikke prøvd det i et annet. ville det fremdeles fungere hvis jeg slått den innebygde Wirless av mine lappys og inn kortet? Hvis det er slik jeg vil prøve det på min andre laptop ^ ^ cheerz for hjelp:)
Old 29 juni 2008, 04:25
Medlem Group

hummm ja jeg ville prøve den på en annen maskin, har en av dine bærbare PC ikke har et trådløst på, men du sier du har kjøpt en ny laptop, vanligvis alle nye bærbare datamaskiner har trådløst innebygd i dem, så hvorfor har du kjøpt kortet?
Old 29 juni 2008, 04:39
Medlem Group

Beklager bør gjøres noen undersøkelser før du sier det hadde trådløst, nei det dosent har det bygget i gjør det.

ok ja prøv det i en annen maskin, men for å være ærlig jeg hater å bruke pcima sporene på siden av laptop, aldri har hatt noen bra fra det, USB er bare så mye lettere i belive, men en ting du bør gjøre er å bruke de nyeste driverne til kortet:
http://support.asus.com/download/dow...&model=WL-107g

Klikk på trådløse og velge operativsystemet, til min kunnskap vil det være XP men jeg kanskje feil.

trådløs teknologi fra andre maskiner bør ikke innvirkning på din maskin, men for å være på den sikre siden, slår alle andre trådløse eks av (men jeg har ingen problemer fordi jeg har denne datamaskinen er koblet trådløst, selv om jeg har en psp koblet til den og en iPod touch plus 5 andre rutere i området, men alle andre rutere fungerer på forskjellige frekvenser, slik at ingen problemer der, og jeg har også en mikrobølgeovn oppoisite min boksen slik at jeg fikk en mengde interfearence fra det, men det er vel så jeg forventer ingen problemer av noe annet i ditt område)

også kan det være lurt å plassere deg selv ved siden av ruteren for å unngå andre interfearnce, kan også være lurt å sette den på en kablet tilkobling og gå til Windows Update for å kontrollere at den er oppdatert.

Svar hvordan du får på.

ps beklager det var lenge winded håper du forstår.
Old 29 juni 2008, 04:40
Medlem Group

Hei kompis stemmer i bot en toshiba lappy fra min m8t coz han blir kvitt det, slik jeg gjorde det opp "lol ni har nå funnet ut hvordan du kan rette på det ... Jeg avinstallert asus programvare ... brukt windows ... det fungerer perfekt nå ... ASUS virkelig gjøre suger! takk for hjelpen tho mann cheerz
Old 29 juni 2008, 04:42
Medlem Group

ooooo etter at jeg skrev alt som nvr tankene om minst har du det fungerer

det kan bare vært et insekt eller en enkel liten innstilling som konflikt du vet aldri.
Old 29 juni 2008, 04:43
Medlem Group

ohh lol og stemmer cheerz Jeg fikk meldingen lol erm ingen dvs ikke lange winded jeg forstår, cheerz for hjelpe fyrene jeg pris på det ^ ^
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Begrenset Tilkobling - vil ikke koble samir786 Nettverk, modem og VoIP 2 19 juli 2009 20:20
Begrenset Tilkobling Hjelp Vær danny Scott Nettverk, modem og VoIP 9 15 april 2008 13:07
IPv6 Limited Connectivity Paul4763 Nettverk, modem og VoIP 8 9 januar 2008 09:35
Begrenset eller ingen forbindelse Joemama1960 Nettverk, modem og VoIP 5 21 desember 2007 02:43
"Begrenset eller ingen forbindelse" - Hjelp! af11 Nettverk, modem og VoIP 4 20 nov 2007 05:32
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.