![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag undrar om du kunde hjälpa mig. och här är läget: Jag har ett litet nätverk som är anslutet till Internet, nätverket består av 6 datorer (3 st och 3 bärbara datorer), allt detta är ansluten till ett trådlöst buffalo router (bärbara datorer trådlöst, st kabelansluten) Jag är med nyproducerade media och har ett 20MB anslutning. Jag har köpt en ny bärbar dator (Toshiba Satellite Pro A10) och köpte en ASUS WL-107G trådlösa kort för den bärbara datorn. Jag pluggas in den och enligt sedvanliga upptäcker det och jag har installerat drivrutiner osv MEN Det står på programmet som jag med ASUS att jag är ansluten bra men jag har begränsad eller ingen anslutning! och kan inte komma åt internet! Jag har återställa router för ett par minuter ... didnt work, tog bort alla andra anslutningar på nätet ... didnt work, försökte handikappande och reenabling de bärbara trådlösa anslutningen, didnt work, reparera anslutningen osv ... några idéer killar? Jag är nog bara saknas en liten detalj som gör mig sparka mig ![]() All hjälp är mycket uppskattat! stort tack killar |
|
| |||
| |||
| du tryed stänga av lösenord för att gå vidare till routern, bara att det inte är säkerheten? |
|
| |||
| |||
| Hej ja jag inte har något lösenord eller kryptering etc, det är alla funktionshindrade. |
|
| |||
| |||
| ok ingen aning då, förlåt att jag couldnt hjälp, har du tryed den i en annan maskin? |
|
| |||
| |||
| nope ive inte provat det i en annan. skulle det ändå fungera om jag vände den inbyggda wirless off i min lappys och satt i kortet? så jag kommer att prova det på min andra laptop ^ ^ cheerz för hjälp:) |
|
| |||
| |||
| hummm ja jag skulle prova det i en annan maskin, har en av dina bärbara datorer inte har ett trådlöst i, men du säger att du har köpt en ny bärbar dator, vanligen alla nya bärbara datorer som har trådlöst inbyggt i dem, så varför har du köpt kortet? |
|
| |||
| |||
| Förlåt bör göras viss forskning innan sa att det hade trådlöst, nej det dosent har det byggts i gör det. ok ja prova det i en annan maskin, men för att vara ärlig Jag hatar att använda pcima skårorna på sidan av den bärbara datorn, aldrig någonsin haft något bra av det, USB är bara så mycket lättare jag tror, men en sak du bör göra är att använda de senaste drivrutinerna till ditt kort: http://support.asus.com/download/dow...&model=WL-107g klickar du bara på trådlösa och välj ditt operativsystem, så vitt jag vet kommer det att bli XP men jag kanske misstar sig. Den trådlösa tekniken från andra maskiner bör inte påverka din dator, utan att vara på den säkra sidan, slår alla andra trådlösa ex bort (men jag har inga problem eftersom jag har denna dator som är ansluten trådlöst, även om jag har en PSP är ansluten till den och en iPod touch plus 5 andra routrar i området, men alla andra routrar arbeta på olika frekvenser så inga problem där och jag har också en mikrovågsugn oppoisite min box så jag skulle få en mycket interfearence från den men det är gott så jag skulle förvänta sig inga problem från något annat i ditt område) också kanske du vill placera dina egna bredvid routern för att undvika andra interfearnce kan du även vill lägga det på en kabelanslutning och går till Windows Update för att se till att det är alla uppdaterade. svar på hur du får den. ps ledsen att det var länge ANDFÅDD hoppas du förstår. |
|
| |||
| |||
| Hej kompis ja i bot en Toshiba lappy från min m8t coz han bli kvitt det, så jag "gjort det" lol ni nu har hittat hur man rättar till det ... Jag avinstallerats ASUS programvara ... används fönster ... det fungerar perfekt nu ... ASUS verkligen suger! tack för hjälpen tho mannen cheerz |
|
| |||
| |||
| OOOOO efter att jag skrev att nvr åtanke men åtminstone du fik den arbetande kan det av bara varit en bugg eller en enkel liten inställning som strider man vet aldrig. |
|
| |||
| |||
| Åhh lol och ja cheerz Jag fick meddelandet lol erm ingen thats inte länge ANDFÅDD jag förstår, cheerz för hjälpen killar Jag uppskattar det ^ ^ |