mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Nybörjare Hjälp - Bärbar dator för trådlös nätverksanslutning fråga

Reply

Thread Tools
Old 22 december 2007, 07:25
New Member Group

Default Nybörjare Hjälp - Bärbar dator för trådlös nätverksanslutning fråga

Hej

Mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig göra en bit av diagnos. Jag har ett nytt arbete laptop (Dell Latitude D630) som plockar upp trådlösa nätverk ok på jobbet (när den är inställd på "hemma webbplats" på den nya inloggningssidan), men kommer inte att verka för att plocka upp det trådlösa nätverket på mina föräldrars hus (när inställd på "inte är hemma webbplatsen"). Jag har en Dell loptop som plockar upp min förälder nätverk bra så frågan är inte med det.

Den D630 kan använda nätet helt genom en Ethernet-kabel ansluts till Virging Media kabel tjänst på min platta. Jag hade problem att ansluta till detta vid första men de löstes genom att köra VM set-up CD.

Skulle någon veta om det är ett sätt att lösa detta?

Tack så mycket,

Luke
Old 22 december 2007, 07:44
New Member Group

Default Nybörjare Hjälp - Bärbar dator för trådlös nätverksanslutning fråga

Det är ok, panik över. Det har magiskt började arbeta.

Tack,

Luke
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Trådlöst nätverk fungerar för min laptop, inte Desktop roscoe72003 Nätverk, Modem & VoIP 1 30 september 2009 18:04
Trådlös anslutning inställning för min laptop dewbach Nätverk, Modem & VoIP 1 20 maj 2009 18:19
Dell Laptop Nätanslutningsbarhet Frågor Ltcompt21 Nätverk, Modem & VoIP 11 26 mars 2009 07:33
Wireless Laptop minskat från hemnätverket. xarzu Nätverk, Modem & VoIP 1 28 oktober 2008 02:42
Uni trådlösa nätverk inte fungerar med skrivbordet - inga nätverksadress Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 7 16 oktober 2008 07:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.