![]() |
|
| |||
| |||
| Ok. Tja, vi har ett BT Homehub, som ni kanske gissat av titeln på tråden. Men thats fungerar perfekt, medan en i min farbrors hus är det inte. Navet slumpmässigt stannar sänder en trådlös signal (alla lampor på framsidan vistelse normal) och datorn slutar att erkänna det, då det börjar igen, fungerar i 15 sekunder och sedan stannar igen. Det konstiga är att det endast sömmar att göra det efter ca 8:30 och dess absolut bra under dagen. Om hubben var förlora internetuppkoppling, det borde åtminstone hålla sänder en trådlös signal, eller hur? Så wtf är det för fel på skit? Oh ja och en annan sak. Han ersatte standard flexibel kabel med en mycket mindre flexibel och mycket tjockare flätat en från Maplins. Kan det vara den icke-flexibiliteten i den nya kabeln som orsakar någon form av samband problem? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det bör inte bittida vara kabeln, om det finns ett samband löst, som om det var något fel på kabeln, det skulle inte fungera alls. Har du provat hubben med en annan dator för att se om det trådlösa gör bort samtidigt med olika datorer? eftersom det kunde vara något att göra med det trådlösa kortet i datorn.
| |||
| |||
| Jo jag tänkte mer i stil med att det är en mycket temperemental samband duw till kontakter att vara alltför långt ifrån varandra, men förmodligen inte så ändå. Ja det gör det samma med 3 olika laptops Ive provat på det någon gång, det verkligen konstigt hur det bara slutar fungera varje kväll .... Du kan ställa in klockan med det ... |
|
| |||
| |||
| jag dont har en bt homehub men det kunde den programvara som söker efter en uppdatering, och om du har BT att komma runt och sätta upp det kan de ställa in en till uppdatering under natten när du inte på det, men dina farbröder kommer att uppdateras vid 8:30, detta kommer att få den att starta och det är därför du kan förlora din trådlösa signalen för en stund, med min trådlösa router, så snart det handlar om kan jag recive en trådlös signal för cirka 15 sekunder för att , och då går det som ADSL-anslutning är online, och min trådlösa kommer tillbaka på eller försöka jämföra modeller av dina hubbar du kan ha en nyare nav sedan din farbror (vanligtvis modellen nummer på en etikett på baksidan eller under navet) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Alla hus är olika så bara för att det fungerar på en betyder inte det kommer att fungera i en annan. Väggar, golv, tv / mobila master, mikrovågor, mobiltelefoner och så vidare påverkar signalen.
Hur långt är datorn från homehub? Låter som en rad problem, kan också vara en störning frågan så logga in i rutan och ändra trådlös kanal 11 normalt fungerar bäst för mig, andra hushållsartiklar enheter tenderar att vara inställt på kanalerna 1-6 så undvik dem. Om problemet kvarstår sedan få homehub bytte av BT eller få en bättre eftermarknad märkesvaror router. Belkin N serien här> http://www.ebuyer.com/product/132751 har en mycket kraftfull trådlös signal och är mycket bra, alla kunder jag har haft med dålig signal var sorteras med en av dessa. Även om du är glad att göra det avlägsna trådlös säkerhet gör urval och tillförlitlighet mycket, mycket bättre. Vid en avvägning för säkerheten ändå. Mitt System: Hybr! D
|