![]() |
|
| |||
| |||
| im prøver å sette opp et hjemmenettverk, slik at jeg kan overføre noen filer fram og tilbake mellom 2 datamaskiner. Jeg har et nettverk Krysskabelen og jeg på scenen å konfigurere tilkoblingen der jeg kjører inn i problemet. på skrivebordet i komme til avansert innstilling under opprette en ny tilkobling, og jeg kan klikke på "koble direkte til en annen datamaskin" ok enkelt rett, på den bærbare, kan jeg ikke klikke på den samme knappen "kobles direkte til en annen datamaskin". Ive googled og søkte og im får frusterated. Hvordan får jeg dette til å fungere slik at jeg kan overføre en fil, og omformaterer notatbok? også når Ive konfigurere tilkoblingen på skrivebordet mitt, og jeg går ikke koble til, (selv om det ikke er en bærbar for å koble til) den askes meg for brukernavn og passord ... Jeg hadde ikke sett et brukernavn og passord så hva gjør jeg om det? takk på forhånd folkens! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du pinge hver maskin? Har du satt opp brannmurer riktig? (koble fra internett og deaktivere begge brannmurer, se om det er dem som forårsaker den)
|
| |||
| |||
| Jeg har Krysskabelen kommer fra ethernet port til Ethernet-porten på begge maskiner. men jeg vil prøve brannmuren problemet. også jeg har ikke internett tilkoblet. im bruker xp på begge comps hvis det hjelper. og jeg aner ikke hvordan du "ping" datamaskinene takket skjønt |
|
| |||
| |||
| bare en tanke, men jeg har kjøpt "krysskabel kabler" som viste seg å være patch kabler. de er ganske billig, så kanskje prøve en annen? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| År gamle tråden ...