![]() |
|
| |||
| |||
| im försöker att installera ett hemnätverk så jag kan överföra vissa filer fram och tillbaka mellan 2 datorer. Jag har ett nätverk korsad kabel, och jag är vid inrättandet av sammanhang där jag stöter på problemet. på mitt skrivbord jag till avancerade läget genom att skapa en ny anslutning, och jag kan klicka på "ansluta direkt till en annan dator" ok enkelt rätt bra på min bärbara kan jag inte klicka på samma knapp "ansluta direkt till en annan dator". ive googled och sökte och im få frusterated. hur får jag det ska fungera så jag kan överföra vissa fil-och formatera min bärbara? även när ive ställa in anslutning på mitt skrivbord och jag går inte ansluta till (även om det inte finns någon anteckningsbok för att ansluta till) det askes mig för ett användarnamn och lösenord ... Jag har inte ange ett användarnamn eller lösenord så vad ska jag göra om det? tack på förhand grabbar! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du pinga respektive dator? Har du ställa in brandväggarna korrekt? (koppla ner från internet och inaktivera både brandväggar, se om det är dem som orsakar det)
|
| |||
| |||
| Jag har en korsad kabel som går från Ethernet-port till Ethernet-porten på båda datorerna. men jag skall försöka brandväggen fråga. också att jag inte har internet ansluten. im använder xp på båda comps om det hjälper. och jag har ingen aning om hur man "ping" datorer tack ändå |
|
| |||
| |||
| bara en tanke men jag har köpt "crossover kablar" som visade sig vara patch kablar. de är ganska billiga, så kanske prova en annan? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| År gammal tråd ...
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Om att bilda ett nätverk - Various Inställningsfrågor | Martyok | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 24 maj 2009 14:40 |
| Att hemnätverk | antbann | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 11 november 2008 14:47 |
| Handledning: Setup ett trådlöst nätverk | serverguy | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 15 mars 2008 09:13 |
| Hemnätverk | WHATSUP | Windows-operativsystem | 10 | 26 januari 2008 11:02 |
| Hem nätfrågor | yvonnet | Nätverk, Modem & VoIP | 20 | 23 oktober 2007 12:52 |
| Thread Tools | |
| |