![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Min huvudsakliga PC (Windows Vista Premium) är anslutet till internet via en Ethernet-kabel till en router etc. Det har varit fint p förrän nu. Routern fungerar bra och har grönt ljus för allt. Men kan inte ansluta till internet. Om jag slår på min laptop som har en trådlös Buss-kortet ansluts till Internet fina via routern. Så undrar om någon kan ge ett sätt att rätta till problemet via datorn? Kan det vara AV-program? Jag gissar att göra en systemåterställning kan hjälpa? |
|
| |||
| |||
| Ibland routrar har en ful ovana för de-sätta-på-allt-i-din-information, (som väl känt verb) Om du öppnar din webbläsare och skriv in din standardgateway .* Därifrån kan du se alla dina routrar inställningar. (OBS: du kan behöva logga in först, som standard är generellt USRNM: admin PSWRD: admin) Ta en titt för att se om det finns områden att göra med tillgång till Internet och samband som inte fyllas i, om du har gjort en säkerhetskopia av inställningarna tidigare eller din router har för dig kan du juts rulla tillbaka till det. Du kanske också vill prova manuellt reseeting det på baksidan av din router (VIKTIGT: Tryck bara! Eller hålla på mycket kort tid att se. De flesta routrar använder 5 eller 10 sekunder som en total återställning, vilket betyder att den kommer att ta bort alla dina inställningar, kan du ha oavsiktligt gjort detta tidigare och det är därför du inte kan ansluta.) * Om du vet detta gör du följande: Start> Kör> CMD> "ipconfig"
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows update fungerar inte när den är ansluten med trådlös router | redbullz | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 16 juni 2009 07:38 |
| Ansluta trådlös router till 2:a NIC | sumon | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 28 maj 2009 14:52 |
| Allt Bredband från Min router inte fungerar? Men Trådlöst internet finns? Please help! | LegendaryFire | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 22 maj 2009 19:31 |
| Sätt ett £ 50 Wireless Router till £ 400 Wireless Router - DD-WRT Guide | serverguy | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 17 oktober 2008 17:34 |
| Asus Wireless Card inte ansluta till Belkin Mimo Router | vince | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 5 december 2007 00:28 |
| Thread Tools | |
| |