![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hjälp !!!!!!!!!!!! ![]() Kan någon hjälpa till med att jag kör windows vista premien på mitt skrivbord och Windows XP Professional på min bärbara dator jag köpte en hane till hane USB anslutningskabel men när jag kontakten dem ingenting redovisas finns det några trådar som kan peka mig ett svar på denna problem?. någon hjälp mycket uppskattad. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Din bärbara dator är inte en masslagringsenhet.
| |||
| |||
| Jag vill bara överföra filer från den ena till den andra och tänkte att jag kunde köra antivirus från mitt skrivbord för att leta efter virus på datorn |
|
| |||
| |||
| Skaffa en korsad Ethernet-kabel om din bärbara dator har en Ethernet-port. Annars använder du en trådlös router för att dela filer över ett nätverk. |
|
| |||
| |||
| om jag förklara något som du kanske kan hjälpa? Jag brukade få min internet genom min set top box NTL nu virgin media de monteras ett modem så jag kan koppla in kabeln från modemet till den bärbara datorn, men behöver jag för att ändra inställningar som det är nu genom ett modem? tack för att försöka hjälpa |
|
| |||
| |||
| Du måste installera drivrutiner (vanligtvis från modem cd) på din bärbara dator och sedan ansluta den. Eller så kan du köpa en trådlös router för skrivbordet och anslut kabelmodem till det. På så sätt kan du använda Internet utan kablar med din bärbara dator, och du kan också ställa upp där du kan läsa och skriva på skrivbordet hårddisk (som jag närmare innan). |