![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Försöker ansluta till Internet med min laptop. (inte via den trådlösa routern, men via Ethernet-kabel) Min nuvarande dator är ansluten till Internet via en Ethernet-kabel, som är ansluten till bredband Modem (Virgin). Vad jag har försökt göra är att Ethernet-kabeln från datorn och ansluta den till den bärbara datorn ... Tyvärr har Laptop isnt ansluta till Internet ... Jag har försökt reparera nätverket, utan framgång. Jag använder samma kabel som var ansluten till datorn ... Jag får felmeddelande när jag klickar på reparera i Nätverksanslutning Tab. De säger att det inte kan tilldela en IP-adress. Jag använder Windows XP Home Edition. Jag har försökt använda Ping via cmd ping localhost eller 127.0.0.1 Jag får följande resultat -- Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0% 0) Också göras på följande sätt: -- 1. Starta Internet Explorer. 2. Klicka på Verktyg-menyn och klicka sedan på Internet-alternativ. 3. Klicka på fliken Anslutningar. 4. Enligt Uppringt och VPN Inställningar, klickar på bredband, klicka på Inställningar och klicka sedan på Automatisk identifiering av inställningar. 5. Klicka på OK. ..... utan lycka Vad gör jag nu? |
|
| |||
| |||
| Är din router inställd för DHCP? |
|
| |||
| |||
| Är din router inställd för DHCP? Im osäker Hur kontrollerar jag? |
|
| |||
| |||
| Detta är precis vad som hände med mig, du behöver för att installera programvaran som följer med ditt modem för din bärbara dator och det kommer att fungera! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Problem att ansluta bärbara till trådlös anslutning ..... | squivner | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 22 juni 2009 02:04 |
| Problem att ansluta 360 till Bärbar dator för Internet och LAN för PC till Laptop | navnut | Nätverk, Modem & VoIP | 24 | 12 april 2009 07:14 |
| Router Ej Anslutning till gamla Connection | Fiberguy | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 6 mars 2009 13:46 |
| Internet-anslutning för laptop | Dublin100 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 28 november 2008 12:10 |
| Laptop internetuppkoppling | Tingeling | General Software Chat | 21 | 15 oktober 2008 13:02 |
| Thread Tools | |
| |