![]() |
|
| |||
| |||
| Min 14 år gamle sønn har internett på sin PC i hans soverom. Hans PC XP Pro SP3. For øyeblikket både meg selv og sin pc er koblet til nettet via en Belkin ADSL trådløs g router av kabler (ikke trådløs). Den andre dagen i fanget ham å se på områder han ikke skulle være, men som han vet litt om pc er det ikke verdt meg endre innstillingene på sin pc som han vil bare sette dem tilbake. Så spørsmålet mitt er, kan jeg begrense hva han går fra PCen nede gjennom ruteren? Jeg bruker Ubuntu 8.04 LTS. Takk. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Godt med XP, hvis han bruker IE, men kun IE kan du tilordne passord for å få tilgang til visse nettsteder. Men dette kan lett overvinnes ved hjelp av en annen nettleser.
| |||
| |||
| Han bruker Firefox lol |
|
| |||
| |||
| Du kan installere ultravnc på sin PC og installere betrakteren på din, dette vil ikke stoppe ham fra surfing ting han burde være, men lar deg se på hva han gjør. Hvis du har Norton Internet Security kan du sette opp slik at bare nettsteder som det synes ir rimelig. |
|
| |||
| |||
| eller hvorfor ikke gjøre ham til en begrenset bruker og en annen konto du bare har tilgang til for at en adminastrator og innpode denne http://www1.k9webprotection.com/ ikke sikker på hvor godt det er, men hvis han ikke er en adminastrator vil det stoppe ham ved hjelp av en tredje nettleseren, og også stoppe ham deaktivering av dette programmet forhåpentligvis |
|
| |||
| |||
| Jeg tar en reise, men han vet mer om PC-er enn det jeg gjør, de lærer det på sin skole. |
|
| |||
| |||
| Tro meg, hvis han ønsker å vise disse nettstedene deretter Theres en millioner måter HMS skal vise dem, proxy sites hovedsakelig hvis jeg var deg id bare vise ham opp, sitte ham vise disse hjemmesidene til sin mor, og Besteforelder står om det åpne tenkende og har en "familien møte" snakke om sine vaner og sånt, gjør ham svært ubehagelig ... eller bare utestenge ham fra å bruke datamaskinen i ditt hus, 1 uke pr nettsted funnet:) men han kunne også ha slem ting lastet ned fra webområder eller sendt fra venner, hvis du ønsker en rask og enkel løsning id gå med forbudet alternativet, endre sin konto passord, endre sikkermodus passord og legge inn et passord til bios og starte opp:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| IMO på 14 hvis du ikke se det du tenker på det Bare håper han vokser ut av det en dag lol
www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() Min System: Noen andre lover!
|
|
| |||
| |||
| Tro meg, hvis han ønsker å vise disse nettstedene deretter Theres en millioner måter HMS skal vise dem, hvis jeg var deg id bare vise ham opp, sitte ham vise disse hjemmesidene til sin mor, og Besteforelder står om det åpne sinn og har en "familien møte" snakke om sine vaner og sånt, gjør ham svært ubehagelig ... eller bare utestenge ham fra å bruke datamaskinen i ditt hus, 1 uke pr website / bilde / video funnet:) men han kunne også ha slem ting lastet ned fra webområder eller sendt fra venner, hvis du ønsker en rask og enkel løsning id gå med forbudet alternativet, endre sin konto passord, endre sikkermodus passord og legge inn et passord til bios og starte opp:) |
|
| |||
| |||
| Han spurte om jeg kan kjøre en virusskanningen som han ikke kan bovvered "lol. Jeg tar en tinker da;) |