![]() |
|
| |||
| |||
| Min 14 år gamla son har internet på sin st i hans sovrum. Hans st är XP Pro SP3. Just nu både mig själv och hans st är anslutna till nätet via en Belkin ADSL Wireless router genom kablar (inte trådlös). Häromdagen jag fångade honom att titta på områden han inte borde, men han vet lite om datorer så är det inte värt att jag ändrar inställningarna på sin dator som han bara ställa dem tillbaka. Så min fråga är, kan jag begränsa vad han tittar på från min pc nere genom routern? Jag använder Ubuntu 8.04 LTS. Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bra med XP, om han använder IE, men bara IE kan du tilldela lösenord för att komma åt vissa webbplatser. Men detta kan lätt lösas genom att använda en annan webbläsare.
| |||
| |||
| Han använder firefox lol |
|
| |||
| |||
| du kan installera UltraVNC server på sin dator och installera tittaren på er, det skulle inte stoppa honom från att surfa saker han borde vara, men gör att du kan kontrollera vad han gör. om du har Norton Internet Security kan du ställa in att endast tillåta webbplatser som den anser ir rimligt. |
|
| |||
| |||
| eller varför inte göra honom ett begränsat användarkonto och ett andra konto som du endast har tillgång för det är en adminastrator och ingiva detta http://www1.k9webprotection.com/ inte säker på hur bra det är men om han inte är en adminastrator det kommer att stoppa honom med hjälp av en tredje webbläsare och även stoppa honom inaktiverar ett program förhoppningsvis |
|
| |||
| |||
| Jag har en gå, men han vet mer om datorer än jag, de lär ut IT på sin skola. |
|
| |||
| |||
| Tro mig, om han vill visa dessa webbplatser sedan Theres ett miljontals sätt HES ska visa dem, fullmaktshavare webbplatser främst, om jag var du id bara visa upp honom, sitta ner honom visa dessa webbplatser för att hans mor, och morföräldrars om det öppna sinnade och har en familj som uppfyller "tala om sina vanor och sånt, gör honom extremt obekväma ... eller bara förbjuda honom från att använda datorn i ditt hus, 1 vecka per webbplats hittades:) men han kunde också ha stygga saker hämtat från webbplatser eller skickas från vänner, om du vill ha en snabb och enkel lösning ID gå med förbudet alternativ byta lösenord, ändra felsäkert läge lösenord och lägga till ett lösenord till bios och starta:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| IMO vid 14 om du inte tittar på det du tänker på det Bara hoppas att han växer ur den en dag lol
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Tro mig, om han vill visa dessa webbplatser sedan Theres ett miljontals sätt HES ska visa dem, om jag var du id bara visa upp honom, sitta ner honom visa dessa webbplatser för att hans mor, och morföräldrars om det öppna sinne och har en "family meeting" tala om sina vanor och sånt, gör honom extremt obekväma ... eller bara förbjuda honom från att använda datorn i ditt hus, 1 vecka per webbplats / bild / video hittas:) men han kunde också ha stygga saker hämtat från webbplatser eller skickas från vänner, om du vill ha en snabb och enkel lösning ID gå med förbudet alternativ, byta lösenord, ändra felsäkert läge lösenord och lägga till ett lösenord till bios och starta:) |
|
| |||
| |||
| Han frågade om jag kan köra en virusskanning som han inte kan bovvered "lol. Jag tar en Tinker sedan;) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| HDMI-anslutning | haysey9 | General Hardware Chat | 7 | 1 oktober 2008 13:31 |
| Anslutning ARRGHHHH | kudosfish | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 8 november 2007 08:18 |
| Odd anslutningsproblem | DavidM | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 5 november 2007 17:29 |
| Internet-anslutning hjälp | asuvfr | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 7 oktober 2007 16:50 |
| Trådlös anslutning | worthers | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 25 sep 2007 11:44 |
| Thread Tools | |
| |