mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Tilkoblingsproblemer

Reply

Thread Tools
Old 9nde Sep 2007, 19:18
New Member Group

Jeg har et lite problem med internett, og jeg vil se om noen der ute kunne gi noen forslag. Her er den korte historien: Siden re-installere Windows XP Pro (ren installasjon) Jeg har hatt problemer med tilkoblingen. Datamaskinen ser ut til å miste tilkoblingen til tilfeldige tider, låse opp min surfer på kort tid. Når jeg pinger 64.233.167.99 (google.com) i Windows jeg generelt fail to av fire ganger. Hvis jeg ping som i Ubuntu det ping perfekt 30 + ganger. Så det viser at det er et sted inne i Windows der problemet ligger. Det er D-Link DWL-G510 kobles til en WRT54G trådløst. Jeg har lastet ned den nyeste driveren og installasjonsprogrammet fra dlink.com, faktisk er det jeg har lastet ned den forrige gang jeg re-installerte Windows, og det fungerte fint. Så i utgangspunktet er dette en fersk installasjon av Windows med en fersk installasjon av D-Link-programvaren. Som bør foreta feilsøking problemet ganske enkelt, håper jeg. Imper
Old 9nde Sep 2007, 20:03
Moderator Group

Feilsøking

Det første som kommer til hjernen er brannmur?

Har du prøvd å slå den av og se om det kan være den skyldige. Verdt en sjanse jeg.

Old 9nde Sep 2007, 20:17
New Member Group

Hei evilfantasy, takk for svaret.

Selv om jeg ikke bruker noen form for sikkerhetsprogramvare, bremser ned maskinen min for mye. Så ingen brannmur (bekreftet Windows brannmur er av), nei virusskanneren og ingen spionprogrammer.

Noen andre forslag?
Old 9nde Sep 2007, 20:36
Moderator Group

Feilsøking inkluderer utelukker virus / malware.

Har du prøvd avast! Home Free? Det er lys på ressurser. Jeg bruker den på en gammel win98 og aldri har noen ytelse problemer med den. AVG derimot gjør sakte ned.

Old 9nde Sep 2007, 20:56
New Member Group

Det er blitt skjer siden jeg reinstallert Windows, så jeg vet det ikke er et virus / malware. Plus har jeg gjøre gjøre et virus / malware scan timeplanen en gang i uken, aldri finne noe.

Når jeg installerer Windows (som jeg årlig for å holde datamaskinen frisk) jeg alltid installere nettverkskort driver som den første, og deretter laste ned ferske driverne for andre maskinvare. Så, fem minutter etter at jeg installerte Windows Jeg installerte nettverkskort, og etter omstart og trekke opp Firefox jeg merke til dette problemet. Det bare to ting som faktisk er installert og kjører (utenfor OEM Windows installer) ble nettverket og Firefox.
Old 12. sep 2007, 22:22
New Member Group

Vel, hvis evilfantasy ønsker ikke å gi noe mer feilsøking forslag, noe annet? Jeg er fortsatt har dette problemet.
Old 12. sep 2007, 22:42
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Imperdimper View Post
Hei evilfantasy, takk for svaret.

Selv om jeg ikke bruker noen form for sikkerhetsprogramvare, bremser ned maskinen min for mye. Så ingen brannmur (bekreftet Windows brannmur er av), nei virusskanneren og ingen spionprogrammer.

Noen andre forslag?
Du forvirrer meg. Første du sier du ikke kjøre noen så sier du at du gjør det. Hvilken er det?

Vi kan ta en nærmere titt.

Last ned HijackThis Her
Lagre HJTsetup.exe til skrivebordet.
Dobbeltklikk på HJTsetup.exe ikonet på skrivebordet.
Som standard vil installere til C: \ Programfiler \ Hijack Denne.
Fortsett med å klikke Next i oppsettet dialogbokser til du kommer til Velg Addisjon Oppgaver dialog.
Sett et merke ved Opprett en desktop icon deretter Neste igjen.
Fortsett å følge resten av instruksjonene derfra.
På den siste dialogboksen klikker du på Fullfør, og den vil starte Hijack Denne.

Klikk på "Har du et system skanne og lagre loggfilen knappen". Det vil skanne og deretter logge åpnes i notepad.
Høyreklikk notisblokk og "selct alle" Høyreklikk igjen og "kopi"
Lim inn loggen i din neste svar.

IKKE har Hijack Feilrettingsfilen noe ennå. Det meste av det de finner vil være harmløs eller nødvendig.

Old 13. sep 2007, 00:52
New Member Group

Jeg vet hvordan du skal bruke maskinen min, og jeg vet hvilke handlinger som vil føre meg til å ha problemer. En aktiv virus / malware ikke veldig treg min datamaskin ned mye, de er bare un tiltrengte programmer. Selv om jeg kjøre begge typer programmer på en tidsplan, en gang i uken.

Hijackthis er på min liste over programmer som jeg bruker, og jeg legger meg for å hijackthis.de for en detaljert oversikt (hvis du ikke har brukt dette området, jeg meget tyder på det). Andre programmer Spybot, rootkit revealer (månedlig), og en last med Sysinternals-verktøy. Og når jeg prøver særlig spretten, jeg vil laste opp et tilpasset Windows PE (live Windows CD), slik at jeg kan skanne datamaskinen uten lasting av Windows.

Stol på meg når jeg sier at det ikke er en malware / virus problem:) Det er ingenting som kjører på denne datamaskinen at jeg ikke er klar over.

Jeg kan ikke si å være problemer, og jeg beklager de "føler" av det siste forum innlegg. Det er bare at jeg egentlig vet hvordan du skal bruke maskinen min, og skjønte da jeg sa "Jeg vet det ikke er et virus / malware [problem]" som feilsøkingsdelen tema vil være stengt. Det er mange mennesker der ute som trenger hånden holdt når de jobber på datamaskinen spørsmål, jeg er bare ikke en av dem.

Egentlig alt jeg ser etter er noen feilsøkingstrinn ideer. Når jeg har et sted å begynne, alle resten av forskning kan gjøres ved meg.

Edit: Hvis du vil legge til, hva jeg mente tidligere da jeg sa at jeg ikke bruker noe sikkerhetsprogramvare var at jeg ikke har noe aktivt publiseres hele tiden (som en virusskanneren automatisk skanning nedlastinger / e-post / etc), men jeg har visse programmer som kjører jeg ukentlig.
Old 13. sep 2007, 01:08
Moderator Group

Jeg forstår hvor du kommer fra. Du slags kalt meg ut i post # 6, så jeg trodde jeg ville reagere med et annet forslag. Hvis du tar en titt i antivirus og spyware forumet vil du se jeg vet noe om malware også. Noen folk tror ingen beskyttelse er OK.

Jeg sluttet å svare, ettersom jeg ikke Bump posts bare å si at jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre.

Old 18nde Sep 2007, 12:58
New Member Group

Og jeg forstår hvor du kommer fra, når du sier at du ikke Bump posts bare å si du ikke er sikker på hva jeg skal gjøre, men hvordan akkurat var du så sikker på det? Det eneste forslaget du hadde gitt opp til dette punktet var å utelukke virus / spyware (vel, det og brannmur). Jeg merket ideen som umulig og forslag stoppet.

Det bare virker som at du ga opp tidlig. Som kontroll for malware var ess-i-hatten aldri svikter forslaget. Men malware dekker ikke alle problemer. Hvis jeg hadde gått til en kunde hus der de hadde dette problemet jeg hadde minst sjekke ut sine TCP / IP-innstillinger, eller kanskje du ipconfig / all produksjon. Eller kanskje enda tilkoblingsmetode (for Wireless Zero Config kan forårsake droppet tilkoblingen fra tid til annen som den forsøker å koble til andre lokale nettverk). Men slutten av linjen forslaget ble malware.

Stol på meg, det er folk der ute som vet hvordan du skal bruke datamaskinen. Det er folk som ikke trenger beskyttelse programvare. Og det er ingenting galt med disse menneskene, de er bare mer knowledged om datamaskiner enn allmennheten. Som fører opp et annet problem med siste melding, hvor du sa "Noen folk tror ingen beskyttelse er OK.", Som disse personene er Fools. Det er i hvert fall tone jeg fikk fra denne setningen. Ikke alle mennesker som nekter beskyttelse er Fools, jeg kan forsikre deg om at bare folk flest er.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.