![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ett litet problem med min internetuppkoppling och jag vill se om någon där ute kan ge några förslag. Här är den korta historien: Eftersom du installerar Windows XP Pro (ren installation) har jag haft problem med min anslutning. Datorn verkar släppa samband slumpmässigt gånger, låsa upp min webbläsning för kort tid. När jag pingar 64.233.167.99 (google.com) i Windows I allmänhet inte två av fyra gånger. Om jag ping att Ubuntu det pingningar perfekt 30 + gånger. Så det visar att det är någonstans i Windows där problemet ligger. Det är D-Link DWL-G510 ansluten till en WRT54G trådlöst. Jag har laddat ner den senaste drivrutinen och installera program från dlink.com, det är egentligen det jag laddat ner tidigare Temne jag åter installerade Windows och det fungerade bra. Så sett är detta en ny installation av Windows med en ny installation av D-Link programvara. Det borde göra felsökning problemet ganska lätt, hoppas jag. Brister |
|
| |||
| |||
| Felsökning ![]() Det första som kommer att tänka på är brandväggen? Har du provat att stänga av och se om det kan vara den skyldige. Värt att en sköt jag. |
|
| |||
| |||
| Hej evilfantasy, tack för svaret. Även om jag inte använder någon form av säkerhetsprogram, slöar ner min dator för mycket. Så ingen brandvägg (bekräftade Windows brandvägg är avstängd), inga virusskydd och spyware-program. Alla andra förslag? |
|
| |||
| |||
| Felsökning skulle omfatta utesluta virus / malware. Har du provat Avast! Home Free? Det är lätt på resurserna. Jag använder det på en gammal Win98 och aldrig har någon prestanda problem med det. AVG Å andra sidan går långsamt ner. |
|
| |||
| |||
| Det som hänt sedan det ögonblick jag installerat om Windows, så jag vet att det är inte ett virus / malware. Plus jag göra göra ett virus / malware scan på schema en gång i veckan, aldrig hitta någonting. När jag installerar om Windows (vilket jag gör varje år för att hålla datorn färska) Jag har alltid installera nätverkskort förare som allra första, och sedan ladda ner nya drivrutiner till min andra hårdvara. Så fem minuter efter att jag installerat Windows jag installerat nätverkskort, och efter omstart och dra upp Firefox jag upptäckte det här problemet. Så bara två saker som faktiskt är installerad och kör (utanför OEM Windows install) var nätet och Firefox. |
|
| |||
| |||
| Tja, om evilfantasy vill inte ge några fler felsökning förslag, något annat? Jag kan fortfarande inte det här problemet. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Vi kan ta en närmare titt. Ladda ner HijackThis Här Spara HJTsetup.exe till skrivbordet. Dubbelklicka på HJTsetup.exe ikon på skrivbordet. Som standard kommer den att installera sig C: \ Program Files \ Hijack här. Fortsätt att klicka på Nästa i setup dialog lådor tills du kommer till Välj tillägg Uppgifter dialog. Sätt en kontroll Skapa en skrivbordsikonen klicka på Nästa igen. Fortsätt att följa resten av instruktionerna därifrån. Vid den avslutande dialogrutan klickar du på Slutför och det kommer att lansera Hijack här. Klicka på "Gör en av datorn och spara en loggfil knappen". Det kommer att skanna och sedan logga öppnas i notepad. Högerklicka på notepad och "selct alla" Höger klicka igen och "kopia" Klistra in loggen i ditt nästa svar. INTE har Hijack Korrigeringsfilen något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig. |
|
| |||
| |||
| Jag vet hur man använder min dator, och jag vet vilka åtgärder som kommer att orsaka mig att ha problem. Ett aktivt virus / malware inte riktigt långsam min dator ned kraftigt, är de bara un nödvändiga program. Även om jag kör båda typerna av program på ett schema, en gång i veckan. HijackThis är på min lista över program som jag använder, och jag efter min lista till hijackthis.de för en detaljerad uppdelning (om du inte har använt den webbplatsen jag mycket tyder på det). Andra program är Spybot, rootkit revealer (månadsvis) och en belastning på Sysinternals verktyg. Plus att när jag känner särskilt yster, jag ska ladda upp en anpassad Windows PE (levande Windows CD) så jag kan skanna min dator utan lastning Windows. Tro mig när jag säger att det inte är ett malware / virus problem:) Det finns ingenting som kör på den här datorn att jag inte känner till. Jag menar inte att vara svårt, och jag beklagar att "känna" i den sista GB. Det är bara det att jag verkligen vet hur man använder min dator, och tänkte när jag sa "Jag vet att det inte är ett virus / malware [problem]" att felsökning ämne skulle vara stängd. Det finns många människor där ute som behöver deras handdatorer vid arbete på dator frågor, jag är bara inte en av dem. Verkligen, alla som jag letar efter är ett par felsökning idéer. När jag har ett ställe att börja, alla resten av forskning kan ske genom mig. Edit: Om du vill lägga till, vad jag menade tidigare när jag sa att jag inte använder något säkerhetsprogram var att jag inte har något aktivt igång hela tiden (som ett virusskydd automatiskt skanna downloads / mail / etc), men jag har vissa program som jag kör varje vecka. |
|
| |||
| |||
| Jag förstår var du kommer ifrån. Du slags ringde mig i efterhand # 6 så jag trodde att jag skulle svara med ett annat förslag. Om du tar en titt i antivirus och spionprogram forum kan du se jag vet något om malware också. Vissa människor tror att inget skydd är OK. Jag slutade att svara eftersom jag inte stöta tjänster bara säga att jag är inte säker på vad jag ska göra. |
|
| |||
| |||
| Och jag förstår var du kommer ifrån när du säger att du inte stöta inlägg bara för att säga att du inte är säker på vad man ska göra, men hur exakt var du så säker på det? Det enda förslag man hade lämnat fram till denna punkt var att utesluta virus / spyware (ja, det och brandvägg). Jag heter idén som omöjlig och förslagen stoppats. Det verkar som om du gav upp tidigt. Som kontroll för sabotageprogram var din ACE-i-hatten aldrig misslyckas förslag. Men sabotageprogram omfattar inte alla problem. Om jag hade gått till en kund hus där de var med detta problem jag åtminstone kolla in deras TCP / IP-inställningar, eller kanske ipconfig / all produktion. Eller kanske till och med den anslutningsmetod (för Wireless Zero Config kan leda till ett minskat anslutningen från tid till tid som den försöker ansluta till andra lokala nätverk). Men din sista raden förslag var sabotageprogram. Tro mig, det finns människor där ute som vet hur man använder sin dator. Det finns människor som inte behöver skydd programvara. Och det är inget fel med dessa människor, de är bara mer knowledged om datorer än allmänheten. Som tar upp en annan fråga med sista meddelandet, där du sa "En del människor tror att inget skydd är OK.", Som dessa människor är idioter. Åtminstone så är tonen jag fick från den meningen. Inte alla människor som vägrar skydd är idioter, jag kan försäkra er om att just de flesta människor är. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| VPN-anslutning Issues - Det hänger på att kontrollera användarnamn och lösenord. | ttoshiba | Windows-operativsystem | 0 | 7 juni 2009 00:03 |
| Can't Get Rid i Malware - Internet Connection Issues | joeshcosmo | Virus, spionprogram och säkerhet | 17 | 19 maj 2009 10:24 |
| Internet-anslutning Problem med trådlöst PC | shyguy | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 11 mars 2009 10:31 |
| Internet-anslutning frågor | gusjenkins | Windows-operativsystem | 1 | 15:e sep 2008 08:14 |
| Trådlös anslutning Frågor | archaeoman | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 11 december 2007 07:18 |
| Thread Tools | |
| |