mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

"Anslutningstest misslyckades"

Reply

Thread Tools
Old 13 april 2008, 11:01
ben
Ledamot Gruppen

Default "Anslutningstest misslyckades"

kan någon hjälpa? Även på Internet via min trådlösa laptop, när jag går för att visa en annan webbplats, detta meddelande kommer upp
"Anslutningstest Misslyckades
Kontrollera att din enhet är ansluten till ett telefonjack med hjälp av det medföljande telefonen tråd. Annars kontaktar du din Internetleverantör.
Om din ISP ger dig en statisk (fast) IP-adress kan du konfigurera Internet-inställningar på enheten (klicka här att få tillgång till webben konfigurator)

och jag kan inte komma åt några fler webbplatser efter det.

Om jag stänga ner min laptop och stänga min Zxyel router sedan byta allt på en gång, Internet verkar fungera igen, men undrade om någon visste varför det som hände och vad jag kan göra för att stoppa det som händer! tack
Old 13 april 2008, 11:12
Givargruppen

Om Kontrollpanelen / Internet Settings inte säga "aldrig slå", det säger det och se om problemet upphör. Berätta för oss om det redan sagt att eller om problemet kvarstår eller om problemet är åtgärdat.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 13 april 2008, 11:58
ben
Ledamot Gruppen

tack
kontrollpanelen Internet-alternativ inte säga "aldrig slå" så har lämnat det på det - är det vad du menar?
Old 13 april 2008, 12:30
ben
Ledamot Gruppen

bör tillägga att när det meddelandet kommer upp, ljuset för "Internet" på min Zxyel router slocknar och det cant tycks mig tillbaka på Internet, om jag inte stänga av datorn och routern och starta upp igen ..
Old 13 april 2008, 13:29
Givargruppen

Har Laptop tidigare använts på en uppringd anslutning med hjälp av interna modem?
Om så är fallet, om du haft någon 3: e parts samband programvara installerad på din ISP kan du prova att avinstallera det.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 14 april 2008, 02:26
ben
Ledamot Gruppen

tack
Bärbar dator inte har använts för uppringbar. Det har fungerat bra i ca 1yr och igår har startat det här?
Old 14 april 2008, 02:28
Givargruppen

Okej, det är aldrig ringer, det är bra.

Jag tror att du har ett ADSL-modem, inte en kabelanslutning.

Förutsatt att rätt, du var utrustad med en telefon uttaget filtret när de skickade ADSL-modem till dig.

Är filtret monteras på linjen? Eller vill du ha mer än en telefon uttaget på att telefonlinjen och du har inte lagt ett filter på de andra också? Antingen skulle göra vad du ser.

Om du bara har en telefon uttaget och det är filtrerad, kan det vara en död filter (de tenderar att vara fel mer än de flesta delar av utrustning). En ersättare är £ 1.50, du kan försöka plocka en upp nästa gång du passerar en dator affär. Byte av filtret kan rengöra problem upp.

Håll kommande Beck kommer vi att få det att arbeta så småningom.
Old 14 april 2008, 02:41
ben
Ledamot Gruppen

tack
ursäkter för att inte vara helt clued upp med allt detta, men den bärbara datorn inrättades 1yr sedan på bredband med Zxyel router (Prestige 660HW tror jag - oavsett rekommenderades på forumet!) och sedan göras trådlöst och har fungerat bra sedan dess. Detta började hända intermittent igår (jag kan få på Internet, visa ett fåtal områden då det droppar ut).
Det inrättades enligt instruktionerna som följde med routern så osäker på filtret eller telefonen sockel och kommer att behöva se ut när jag kommer hem senare och sedan komma tillbaka på forum i kväll för att bekräfta.
tack för din hjälp hittills!
Old 14 april 2008, 03:19
Givargruppen

Om det är bara den sista dagen eller så, och det fungerar bra fram tills dess, det är ett tillfälligt problem med din ISP. Du kanske vill kontrollera deras status sida eller ring deras stöd linje (om det inte £ 1 minut!). De förslag som hittills är mer relevanta för att få något att gå att antingen aldrig arbetat eller har ändrats på något sätt. Om det skett någon förändring på din slutet då det är sannolikt att ett tekniskt fel på dem.

Budskapet du får är specifika för Zxyel routern och det betyder "jag förlorade min anslutning" men det är mycket dåligt formulerad. Anledningen till det förlorade sitt sammanhang är mycket sannolikt utanför bostaden och inte inne.
Old 14 april 2008, 03:44
ben
Ledamot Gruppen

tack. Kommer se hur dess arbetsmetoder senare och prata med Tiscali om det behövs. Sedan gå vidare till förslagen i tråden om det behövs. Tack igen. Dess stora att få tillgång till ett forum som kan hjälpa till i dessa frågor.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Kunde inte ansluta till mailservern nancylinda Web Design, Hosting & SEO 1 15 juni 2009 02:25
Det gick inte att uppdatera Windows Razer Windows-operativsystem 11 27 december 2008 05:37
Ms frågeparametrar dos misslyckats? matthew03 General Software Chat 1 30 oktober 2008 08:21
Intel Bränn Test, New stresstest Program serverguy Processorer, moderkort & RAM 11 7:e sep 2008 07:48
Det gick inte att söka på TCP / IP-inställningarna för anslutning mastaof420 Nätverk, Modem & VoIP 31 1 april 2008 00:18
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.