D-Link Router Hjälp Snälla I går åkte jag till min D-Link router inställningar och upptäckte en del av dem inte displayen. Jag försökte göra en reset på min router och det är då alla problem började. Efter att ha startat datorn märkte jag att det inte skulle ansluta till Internet. Så jag försökte koppla ur routern och ansluter den igen men det fungerade inte. Jag sedan Unplugged kabelmodemet och tillbaka men det fungerade inte heller. Jag trodde väl Jag har en annan trådlös router som jag skulle koppla in sedan kabelgränssnitt en har använts under lång tid men det skulle inte ansluta mig heller. Jag gick till min nätinställningar och upptäckte att en av de poster som inte längre finns. Jag kan inte minnas vad man sagt. Så jag försökte driva nätverket guiden igen och det hjälpte inte. Jag försökte att hitta ny maskinvara guiden och det hjälpte inte. Jag har gått i "Internet Protocol (TCP / IP) och försökte både Erhåll IP-adress automatiskt och" Använd följande IP-adress "som jag hade lagt 192.168.0.1 och 255.255.255.0 som Delnätsmask och startas systemet båda gångerna. Jag kollade Enhetshanteraren och det finns inga konflikter. Jag inkopplad mitt LAN linje direkt till modemet och det fungerar bra vilket är hur jag kan skriva i forumet. jag sedan försökt göra en systemåterställning men inte återgå alla nätverksinställningar tillbaka. Idag var jag kommer att göra en Windows reparation men när den ladda filer och enheter, mitt USB-tangentbord inte finns eller fungerar.
Jag förstår om vad man ska prova härnäst. Jag försökte med en annan kabel till WAN-anslutning. Så här är saker jag har. Windows XP Pro SP2. Dell Intel Core Duo 2 2,99 GHz med 2,95 GB RAM - under det säger fysisk adress Extension. Min router är en D-Link DL-604 och den andra försökte jag är en DL-514.
Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. |