mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Eternal "Förvärv nätverksadress" på nätverkskort

Reply

Thread Tools
Old 14 november 2007, 10:48
Ledamot Gruppen

Default Eternal "Förvärv nätverksadress" på nätverkskort

precis fått ny bagge i replacment från den senaste omgången av fel saker. Några thats över, sedan oh crap det inte att ansluta!
har en Netgear wg311t nätverkskort gå med Netgear wgt624 router. men nätverket är alltid antingen förvärva nätadress (IP-adress jag tror) eller inte ansluten. Jag har vänt router bort fr en stund och sedan vidare. Jag har valt automatisk tilldelning av IP och DNS i nätverksinställningarna också. Jag har även uppdaterat firmware för routern.
det bara ett försök att ansluta sedan slutar, så försök sedan hållplatser etc.
någon hjälp eller förslag skulle appretiated.
tack rob
Old 14 november 2007, 10:50
Ledamot Gruppen

Har du provat starta om datorn? Jag har haft detta problem med en WPN111 och en omstart har alltid arbetat (hittills ..)
Old 14 november 2007, 14:31
Ledamot Gruppen

Japp. Har också kopplas på / av routern och modemet.
Old 15 november 2007, 12:41
Ledamot Gruppen

Vad firmware / föraren versioner är du?
Den senaste för WG311T är V5.0

Dessutom är du på Vista?
Old 20 november 2007, 10:46
Ledamot Gruppen

ledsen för sent svar. min kompis gick på routerns inställningar (i webbläsare) och såg det sa att det uppdateras automatiskt.

Och nej, jag är på XP Home.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
3 Network USB Modem - "misslyckas med att skapa ras inträde" Fel longcolt4570 Nätverk, Modem & VoIP 0 18 juni 2009 16:12
Uni trådlösa nätverk inte fungerar med skrivbordet - inga nätverksadress Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 7 16 oktober 2008 07:34
Trådlöst nätverk - inte att skicka nätverksadress Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 4 24 sep 2008 07:37
Hur man lägger nätverkskort "på" ashmehta Nätverk, Modem & VoIP 7 23 maj 2008 05:18
Förvärv nätverksadress om och om igen Brennen89 Nätverk, Modem & VoIP 6 9 januari 2008 20:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.