![]() |
|
| |||
| |||
| jag och min vän försöker ansluta 2 PS3 är att min router så att vi kan spela LAN tillsammans. vi har försökt både med hjälp av trådlösa men när en PS3 tecken i, den andra är utloggad. vi försökt att använda en Ethernet-kabel för att ansluta en till routern men när vi inkopplad, PS3 fortfarande berättade för oss att lägga till en Ethernet-kabel och det fanns inget ljus på routern för att visa att den andra Ethernet-facket var i bruk. (det första facket är när datorn är ansluten). Hur kan vi få andra facket arbetar? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag hittade den här upplysning ut, kanske detta är relevant för din situation.
"Du kanske måste ställa in en egen IP-adress för varje system i routerns DHCP-inställningar, hoppassning dem med MAC-adressen för varje PS3. När denna är inställd redigera adresser till PS3 nätverksinställningar. " Mitt System: --
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yeh, jag förväntar mig att du behöver ge dem både reserverade IP-adresser i routern eller ge dem olika fasta IP-adresser i PS3 nätverkskonfiguration. Det fanns människor med liknande problem på PS3 forum, kanske du vill lägga upp det och någon kanske kan berätta hur de fick det att fungera.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ansluter via en Ethernet-kabel? | dumdumdum | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 24 november 2009 12:08 |
| Linking 2 XP maskiner med en RJ45-kabel Over Ethernet | Cedric | Windows-operativsystem | 2 | 2 oktober 2009 03:17 |
| PC Goes boom när jag ansluta en Ethernet-kabel | makinde | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 8:e sep 2008 14:38 |
| Ethernetkabel | ltaylor7 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 19 januari 2008 08:37 |
| Ethernet till Wireless | megatroy | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 13 december 2007 06:32 |
| Thread Tools | |
| |