mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Få Internet via virgin media Digibox

Reply

Thread Tools
Old 15 maj 2008, 06:22
Givargruppen

Jag ansluten mitt xbox 360 till Ethernet-porten på baksidan av min samsung virgin media Digibox men jag skränande verkar få internet genom det, det ger mig en ip fel. några tankar?

btw jag prenumererar på nyproducerade media Internet-tjänsten och deras tv-tjänst, lådan är på, jag har IP-inställningar för att automatiskt och mitt internet fungerar när jag använder min vanliga kabelmodem.
Old 24 maj 2008, 00:29
Givargruppen

Du behöver inte ansluta dem direkt tillsammans, behöver du ett modem.
Anslut modemet till Digibox och sedan ansluta modemet till Xbox 360.

Du bör ha en särskild lång vit tråd från en låda på väggen eller Digibox som kommer att gå in i ett modem.
4gig 800MHz RAM oh, och en Iphone

Mitt System: Liam's provanordning ..?

Processor (s):
E8200 45nm Core 2 Duo OC@4.8ghz Stabil
Moderkort:
GA-P31-DS3L 1066MHz 45nm FSB 1333
RAM Minne:
4gig 1400mhz Dual channel DDR3
Grafikkort (s):
8800 GTS 320mb
Ljudkort:
Omborddiagnossystem
Hårddisk (s):
250 GB standard
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
850watt SLI klar NZXT Xtreme Röd lysdiod
Kylning:
Asus Square Evo
Nätverk / Internet:
20MB Virgin media (Virgin FTL)
Monitor (s):
22 "HD Widescreen. 17" Proview
Operating System (s):
Windows XP Pro Sp2
Old 24 maj 2008, 03:28
Givargruppen

fel! ni talar om conecting mitt modem till min kabelförbindelse (som redan gjort) så kopplade den till min Digibox med vad? om jag bifogade mitt modem till min Digibox det skulle vara meningslöst som modem fungerar bra med sin egen och sedan vad som skulle ansluta till 360?
Old 24 maj 2008, 12:57
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Spencer2004 View Post
fel! ni talar om conecting mitt modem till min kabelförbindelse (som redan gjort) så kopplade den till min Digibox med vad? om jag bifogade mitt modem till min Digibox det skulle vara meningslöst som modem fungerar bra med sin egen och sedan vad som skulle ansluta till 360?
En bit rude dont you think?
Old 24 maj 2008, 13:17
Ledamot Gruppen

Vad är det du försöker göra, gå till Internet via din oskuld media rutan i stället för att använda din kabel-modem?
Old 24 maj 2008, 13:29
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av rbscooby View Post
Vad är det du försöker göra, gå till Internet via din oskuld media rutan i stället för att använda din kabel-modem?
ye. om inte om im misstar och Ethernet-porten på baksidan av Digibox är serviceing eller något.
Old 24 maj 2008, 13:46
Ledamot Gruppen

hummm, jag dont tycker att det är möjligt, men det kan vara för framtida expansion, precis som himlen + har USB-portar, men först det första vilken typ av Ethernet-kabel använder du delningsfilter kanske eller ett rakt igenom en, när du ansluter en dator till en router du använder en rak kabel, men när du ansluter två enheter tillsammans dvs två datorer till varandra genom att använda en enda kabel utan router eller switch i mitten du måste använda korsad kabel, det är fortfarande samma form som en rak via kabel, men layouten på tråd är annorlunda, usaully det enda sättet du kan tala om skillnaden mellan kablarna är orden tryckt på kabeln.

såvida du inte har pengar att gå ut och köpa en korsad kabel, i wouldnt bother och bara hålla fast vid dig normal kabelmodem
Old 24 maj 2008, 14:21
Administrator Group

Om du har digital-TV sedan ja du kontakten i Digibox att få bredband också.

När du gjort på en dator måste du registrera datorn på skärmen i webbläsaren innan den kommer att fungera. Så jag är inte säker på hur du skulle göra detta på en xbox.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 maj 2008, 15:08
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Om du har digital-TV sedan ja du kontakten i Digibox att få bredband också.

När du gjort på en dator måste du registrera datorn på skärmen i webbläsaren innan den kommer att fungera. Så jag är inte säker på hur du skulle göra detta på en xbox.
o rly? wel th @ t s ann0ying? n0w i rly w @ nt Xbox 2 hav en 1ntern3t br0ws3r: (

ty 4 t3lling mig

soz 4 talar under 1337 men im i en 1337y m00d.
Old 24 maj 2008, 20:46
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Spencer2004 View Post
o rly? wel th @ t s ann0ying? n0w i rly w @ nt Xbox 2 hav en 1ntern3t br0ws3r: (

ty 4 t3lling mig

soz 4 talar under 1337 men im i en 1337y m00d.

ty 4 t3 | | 1 | \ | g | V | 3

s0z 4 S | D34 | <1 | \ | g 1 | \ | 1337 b | _ | + 1 | V | 1 | \ | 4 1337y | V | 00d

Åtminstone göra det ordentligt, även detta är inte alowed = _ =
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.