![]() |
|
| |||
| |||
| Jag ansluten mitt xbox 360 till Ethernet-porten på baksidan av min samsung virgin media Digibox men jag skränande verkar få internet genom det, det ger mig en ip fel. några tankar? btw jag prenumererar på nyproducerade media Internet-tjänsten och deras tv-tjänst, lådan är på, jag har IP-inställningar för att automatiskt och mitt internet fungerar när jag använder min vanliga kabelmodem. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du behöver inte ansluta dem direkt tillsammans, behöver du ett modem. Anslut modemet till Digibox och sedan ansluta modemet till Xbox 360. Du bör ha en särskild lång vit tråd från en låda på väggen eller Digibox som kommer att gå in i ett modem.
|
| |||
| |||
| fel! ni talar om conecting mitt modem till min kabelförbindelse (som redan gjort) så kopplade den till min Digibox med vad? om jag bifogade mitt modem till min Digibox det skulle vara meningslöst som modem fungerar bra med sin egen och sedan vad som skulle ansluta till 360? |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Vad är det du försöker göra, gå till Internet via din oskuld media rutan i stället för att använda din kabel-modem? |
|
| |||
| |||
| ye. om inte om im misstar och Ethernet-porten på baksidan av Digibox är serviceing eller något. |
|
| |||
| |||
| hummm, jag dont tycker att det är möjligt, men det kan vara för framtida expansion, precis som himlen + har USB-portar, men först det första vilken typ av Ethernet-kabel använder du delningsfilter kanske eller ett rakt igenom en, när du ansluter en dator till en router du använder en rak kabel, men när du ansluter två enheter tillsammans dvs två datorer till varandra genom att använda en enda kabel utan router eller switch i mitten du måste använda korsad kabel, det är fortfarande samma form som en rak via kabel, men layouten på tråd är annorlunda, usaully det enda sättet du kan tala om skillnaden mellan kablarna är orden tryckt på kabeln. såvida du inte har pengar att gå ut och köpa en korsad kabel, i wouldnt bother och bara hålla fast vid dig normal kabelmodem |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du har digital-TV sedan ja du kontakten i Digibox att få bredband också.
| |||
| |||
| Citat:
ty 4 t3lling mig soz 4 talar under 1337 men im i en 1337y m00d. |
|
| |||
| |||
| Citat:
ty 4 t3 | | 1 | \ | g | V | 3 s0z 4 S | D34 | <1 | \ | g 1 | \ | 1337 b | _ | + 1 | V | 1 | \ | 4 1337y | V | 00d Åtminstone göra det ordentligt, även detta är inte alowed = _ = |