![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har en server med en dubbel port nätverkskort. Jag har 2 separata nät, kan både tillgång till Internet. Olika ISP. När jag ansluter servern både att jag kan komma åt alla resurser på båda nätverken bara bra och har tillgång till Internet. Men Internet vill komma är inte från ISP jag vill. Hur kan jag isolera internetuppkoppling? Hur kan jag kontrollera vilken ISP jag vill använda?
|
|
|
|||
|
|||
|
Menar du att om ett program med program grundval du vill att varje för att bara använda det ena eller det andra nätet? Kan du utveckla lite?
|
|||
|
|||
|
Bra grund och botten jag kör vår webbplats på en T1-linje. Det T1 används också för vissa andra saker som vårt telefonsystem. Jag har tidigare FTP från webbservern till en annan dator och nätanvändning var alltid hög. Så jag vill använda den andra porten för andra saker som FTP utan att störa T1 line.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag sak du bör kunna ställa en hamn som ett mått på ditt FTP-program. Jag har inte något att experimentera med.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Eller du ska kunna skriva in IP-adressen till den andra porten och få tillgång till servern så. (Så länge du är lokala till det.)